نشست همکاری های دستگاه های دولتی با سازمانهای مردم نهاد برگزار شد
محمد کاظم نظری در این نشست از همه دستگاه های عضو خواست که یا مدیران و یا معاونانشان در جلسه حاضر شوند و از کارشناسان دستگاه ها خواست جلسه را ترک کنند.
کد خبر: ۶۰۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 06 May 2018
نشست بررسی اقدامات و همکاری های دستگاه های دولتی با سازمانهای مردم نهاد برگزار شد ومعاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای نشست از مدیرانی گلایه کرد که نه تنها خودشان در جلسات شرکت نمی کنند بلکه معاونانشان را هم به جلسات نمی فرستند و جلسات را جدی نمی گیرند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد کاظم نظری در این نشست از همه دستگاه های عضو خواست که یا مدیران و یا معاونانشان در جلسه حاضر شوند و از کارشناسان دستگاه ها خواست جلسه را ترک کنند.

وی گفت : مدیران جلسات را جدی نمی گیرند و کارشناسان را به جلسات می فرستند و وقتی در جلسات از آنها گزارش و اطلاعات می خواهیم در جریان هیچ موضوعی نیستند و دوباره مار را به مدیر ارجاع می دهند.

وی ادامه داد: برای اینکه جلسات خروجی داشته باشد باید خود مدیر ، یا معاون وی و یا کسانی که تصمیم گیر هستند در جلسات استانداری حاضر شوند .

نظری گفت: با توجه به اهمیت موضوع  سازمانهای مردم نهاد باید ماهانه جلسات در این زمینه به حضور مدیران و یا معاونانشان  برگزار شود .

وی ادامه داد: دولت در سال  96 بیش از 500 میلیون تومان اعتبار برای توانمندسازی تشکل ها اختصاص داد که تشکلهایی که برنامه داشتند توانستند از این اعتبار استفاده کنند.

وی از مدیران دستگاه های دولتی که برای استفاده از ظرفیت تشکل ها اعتبار دریافت کرده اند خواست: فعالیت سازمانهای مردم نهاد  را به صورت دقیق را رصد کنند و اجازه انحراف اعتبارات را ندهند تا تشکل ها بتوانند کمک کار دولت باشند.

نظری ادامه داد: اینکه برخی سمنها گلایه می کنند دولت به ما کمک مادی نمی کند هم اشتباه است زیرا استفاده از ظرفیت سمنها به منظور  جلب مشارکت مردم است و اگر قرار باشد دولت به سمنها پول تزریق کند  مخالف با تعریف تشکل وسازمان مردم نهاد می شود و در این صورت سمنها مشروعیت خود را از دست خواهند داد.

وی تاکید کرد : از سال گذشته هر سمنی که برنامه به استانداری ارایه کرده آن را تایید کرده ایم و بیش از 500 میلیون تومان تاکنون به سمنها کمک کرده ایم.

نظری به مدیران هم یادآوری کرد که دولت به هیچ عنوان اعتبارات مربوط به سمنها را به حساب ادارات واریز نخواهد کرد و باید برای استفاده از این اعتبارات حتما از ظرفیت سمنها استفاده شود.

نظری ادامه داد:در حال حاضر تنها بهزیستی ، ناجا و وزارت کشور حق صدور مجوز برای تاسیس سمن دارد و سمنهایی که از مراجع دیگر مجوز گرفته اند باید مجوز خود را در وزارت کشور ثبت کنند.

وی تاکید کرد در سال 97 در کار سمن ها بازنگری خواهیم کرد و طرحهای غیر کارشناسی را حذف می کنیم . و به این منظور در گام اول باید پژوهشی انجام شود و اولویت های استان مشخص شود و کارها به سمنهایی سپرده شود که در گذشته عملکرد خوبی داشته و به وظایف خود به خوبی عمل کرده اند.

وی یادآور شد کار سمنها این نیست که پول بگیرند و برای دولت کاری را انجام دهند در واقع سمن ها در دنیای امروز می توانند گاهی در موافقت و مخالفت با یک موضوع  وارد شوند که سمنهای ما نیز باید به این سمت پیش بروند.

وی با بیان اینکه باید تحقیق شود که ده ها و صدها کارگاه برگزار شده توسط سمنها چه خروجی داشته ، از دستگاه های دولتی خواست سمن های فعال همکار  خود را به دفتر اجتماعی استانداری معرفی کنند .

تظری تاکید کرد نظارت بر سمنها باید جدی گرفته شود و غیر فعالها کنار گذاشته شوند و در عوض آنهایی که فعال هستند حمایت و تقویت شوند ضمن آنکه سمنهایی  که در مقاطعی فعال بوده بعد ، راکد شده اند نیز آسیب شناسی شوند.

معاون استاندار  گلایه کرد بعضا سمنها با یک یا دونفر اداره می شوند و یا برنامه های انجام شده تکراری است و در مواردی هم یک برنامه را برای چند اداره انجام می دهند که از این به بعد دستگاه ها بدون استعلام از استانداری  حق بستن قرارداد با سمنها را ندارند.

وی تاکید کرد: اگرچه نباید زیاد سخت گیری کنیم  اما سهل گیری هم نمی کنیم زیرا اغلب اعتبارات دولتی مربوط به سمنها برای آسیب های اجتماعی می آید و همگان در برابر ریال به ریال آن مسئولند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار