به دلیل جرائم انتخاباتی
دادستان بهمئی : در انتخابات ریاست جمهوری؛ تا امروز در شهرستان بهمئی ۲ پرونده جرائم انتخاباتی تشکیل شده است آن‌ها هم مسئول هستند تعارفی باهاشون هم نداریم این پرونده به صورت ویژه بررسی خواهد شد با آن‌ها برخورد میشود.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱ 27 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دادستان شهرستان بهمئی در مراسم چهلم شهید جمهور و گرامیداشت شهدای هفتم تیر به دیدار مدیران ارشد قضایی و قضات کشور در هفته‌ی قوه قضائیه با رهبر انقلاب اشاره کرد و بیان نمود مهمترین رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای در جمع قضات عبارت اند از: حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت و جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون و اجرای شجاعانه و بدون محلاضله قانون و اتقان آرا قضایی و رفع اطاله دادرسی و ارتقاء دانش قضایی بود که الحمدالله این معیار‌ها و رهنمود‌ها را همکاران قضایی در شهرستان بهمئی دارا هستندو رعایت می‌نمایند و این شهرستان از جنبه کادر قضایی علمی و غنی می‌باشد.

دادگاهی شدن دو مسئول در بهمئی

عبدالله حبیبی منش ادامه داد: رفع اطاله دادرسی در دادگستری بهمئی با قاطعیت و جدیت تمام دنبال شد و آثار مثبتی برای مردم عزیز شهرستان داشت و شاید پرونده‌ای هم مهم باشد و رسیدگی به آن زمان بر باشد، ولی در کل میانگین زمان رسیدگی در حوزه‌ی قضایی قابل قبول است و با تلاش کادر قضایی جوان و همکاران اداری به نقطه مطلوب رسید.

ایشان یاد و خاطره‌ی شهدای هفتم تیر را گرامی داشت و بیان کرد که در صفات شخصیتی شهید بهشتی رحمته الله علیه همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند شهید بهشتی یک انسان معتقد، مومن، مخلص، صادق و جدی در کار بود و آنچه می‌گفت معتقد بود و در عمل ملتزم بود و همه‌ی ما‌ها باید چنین شخصیت‌هایی رو الگوی خویش قرار دهیم.

دادگاهی شدن دو مسئول در بهمئی

مقام قضایی شهرستان بهمئی یاد و خاطره‌ی شهدای خدمت را گرامی داشت و بیان نمود اقدامات دولت شهید جمهور به خوبی و کامل در رسانه‌ها مطرح نشد و در همین شهرستان بهمئی که به قدوم مبارک شهید رئیسی متبرک شد، دو پروژه آبرسانی سد کوثر و سد ایلی آباد در دولت شهید رئیسی به خوبی کار شد و سرعت عمل گرفت.

وی اشاره کرد: در پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک از روزی که به عنوان دادستان در این شهرستان منصوب شدم این موضوع را رصد و پیگیری کردم و به شخصه برایم مهم بود و تا جای که توانستم از جهت حقوق عامه به این موضوع ورود نمودم و کار‌های خوبی هم صورت گرفت در همین پروژه در طول خدمت دولت شهید رئیسی عزیز بنا به نظر کارشناسان و مسئولان امر چندین برابر قبل کار شد که میزان پیشرفت فیزیکی پروژه در این مدت مشهود می‌باشد و به صورت ویژه توسط مدیران کشوری و استانی مورد بازدید و دقت قرار گرفت.

دادستان شهرستان بهمئی عنوان کرد: در سد ایلی آباد که در شهر ممبی وجود دارد هم در دولت شهید رئیس کار‌های بسیار خوبی صورت گرفت.

وی بیان کرد: از سال ۹۹ که آمدم شهرستان بهمئی، وضعیت راه و مسیر‌های مواصلاتی بهمئی وضعیت خوبی نداشت که با پیگیری‌های شبانه روزی دادستانی و مسئولان مربوطه و خدمات رسانی دولت شهید رئیسی و توجه به نقاط محروم الحمدالله امروز شاهد یک تحول در این خصوص هستیم و در خصوص دو نقطه حادثه خیز مسیر لیکک- بهبهان واقع در جنب پمپ گاز شهر لیکک با اداره راهداری مکاتبه‌هایی انجام شد و قرار است به زودی مرتفع شود که مقدماتش هم آماده شده است.

دادگاهی شدن دو مسئول در بهمئی

حبیبی منش به عملکرد دادگستری شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های خودم به شخصه این بود که در عمل طوری عمل کنم که حضور مان را مردم احساس کنند.

مُدَعی العُموم شهرستان بهمئی افزود: با تدابیر رئیس کل محترم دادگستری استان جناب آقای دکتر افراسیاب و راهنمایی و راهکار‌های که داشتند بحث رفع اطاله دادرسی و رسیدگی بموقع پرونده‌ها مورد دقت قرار گرفت و الحمدالله با تلاش همکاران قضایی به نقطه‌ی مطلوبی رسیدیم.

وی گفت: آقای دکتر ریحانی هم رئیس دادگستری و هم رئیس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شهرستان بهمئی است یعنی هم مدیریت و هم رسیدگی رو همزمان انجام دادند و ایشان در سال گذشته ۲ هزار ۴۷۲ پرونده مختومه کردند یعنی میانگین تقریبا در ماه ۲۰۰ پرونده میشود و حال حاضر شعبه‌ی حقوقی ۱۷۰ پرونده دارد که یکی از بهترین شعب دادگاه‌های حقوقی استان می‌باشد.

دادستان شهرستان بهمئی کرد: دادگاه کیفری دو شهرستان ۱ هزار ۷۹۰ پرونده در سال گذشته رسیدگی کرد و مجموعا ۳۶ پرونده مانده‌ی شعبه می‌باشد.

وی ادامه داد: دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی ۶ شعبه موثر دارد که مجموعا ۴ هزار ۹۴۷ پرونده در سال گذشته مورد رسیدگی و اجرا و اظهارنظر قرار گرفت و شعب تحقیق یعنی دادیاری و بازپرسی بهمئی۲ هزار ۲۶۰ پرونده رسیدگی کرده و مجموعا در دادسرای بهمئی ۱۸۰ پرونده وجود دارد که این آمار مطلوب و قابل قبولی است.

حبیبی منش اشاره کرد: درحوزه‌ی پیشگیری از وقوع جرم، طی این سه سال گذشته فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و در سال گذشته ۶ جلسه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد و این جلسات ۳۹ مصوبه داشت که این مصوبات اکثرا اجرا شد و این مصوبات در حوزه‌های مختلف از جمله جلوگیری از سرقت، مبارزه با زمین خواری، مبارزه با بکارگیری سلاح و مواد مخدر و سایر جرائم بود.

وی گذری به انتخابات زد و افزود: در زمان حضورم در شهرستان بهمئی ۲ انتخابات یعنی شورای‌های اسلامی و مجلس شورای اسلامی برگزار شد هر چند شاید موارد باشد، اما از نظر ما و با توجه به رصد‌های انجام شده انتخابات مطلوبی بود.

دادستان شهرستان بهمئی گفت: حوزه‌ی حقوق عامه را با تمام جدیت پیگیری نمودم و حقوق عامه یک فضای گسترده است ودر حال حاضر فقط در همین حوزه شهرداری اشاره میکنم شبانه روز پیگیری و چقدر تماس تلفنی داشتیم برای روشنایی شهر که انجام شد سیستم پایش تصویری و جمع آوری و دفع زباله‌ها، درختکاری که پیش از ۳ هزار اصله صورت گرفت، مبلمان شهری، ایجاد زیر ساخت‌های از جمله آسفالت از برخی اقداماتی بود که حوزه حقوق عامه در سطح شهر صورت گرفت؛ و در سایر حوزه‌ها از جمله محیط زیست و رفع تصرف اراضی ملی و معادن و اراضی واگذاری به طرح‌های صنعتی اقداماتی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی وارد شهرستان بهمئی شدم یکی از مطالبات اصلی و اولیه این مردم عزیز برخورد قاطع با مخلان امنیت بود الان جرئت می‌گوییم کسی نیست در بهمئی که مرتکب جرائم خشن بشود و به سرعت باهاش برخورد نشود و تمام افراد بی نظمی که در شهرستان وجود داشت با اشد مجازات با ان‌ها برخورد شد و الان شهرستان بهمئی از امن‌ترین شهرستان‌های استان است.

حبیبی منش بیان کرد: کشفیات سرقت ۵۰ درصد افزایش داریم که این امر با تلاش‌ها و گشت زنی‌های مجموعه انتظامی محقق شد و این در حالی است که همزمان کاهش وقوع سرقت داشتیم.

دادگاهی شدن دو مسئول در بهمئی

وی اشاره کرد: نزاع‌های دست جمعی ۵۰ درصد کاهش در یک سال گذشته داشتیم کشف سلاح‌های غیر مجاز افزایش داشتیم و این موضوعات را مردم عزیز شهرستان اطلاع دارند و اثرات آن را میبینند

دادستان شهرستان بهمئی در بحث تیر اندازی در مراسمات در شهرستان بهمئی اشاره کرد: یکی از رسم‌های غلط شهرستان بهمئی بحث تیر اندازی است که این رسم غلط باید با همکاری بزرگان از این شهرستان برچیده شود که البته اگر مردم شهرستان بهمئی و همه اقشار جامعه با جدیت در مبارزه با بکار گیری سلاح اقدام داشته باشند کسی تیر اندازی نمیکنید خواهش میکنم مردم عزیز بهمئی این رسم ناپسند را در بین طوایف از بین ببرند.

وی گفت: در خصوص تیر اندازی قول خواهیم داد که با افرادی که تیر اندازی میکنند و این امر باعث رعب و وحشت و سلب آسایش و آرامش دیگر شهروندان میشود به اشد مجازات برخورد خواهیم کرد و با هیچ کس هم تعارف نداریم.

حبیبی منش افزود: در انتخابات ریاست جمهوری؛ تا امروز در شهرستان بهمئی ۲ پرونده جرائم انتخاباتی تشکیل شده است آن‌ها هم مسئول هستند تعارفی باهاشون هم نداریم این پرونده به صورت ویژه بررسی خواهد شد با آن‌ها برخورد میشود.

وی در پایان هشداری دارم خطاب به اعضای هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات: آقایان هیئت نظارت شما ناظر هیئت‌های اجرایی هستید اعضای هیئت نظارت شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی حتی یک گزارش جرم به ما ندادید پس یا جرمی شکل نگرفت که بعید میدانم و اینجانب خودم ۶۴ مرتبه صندوق‌های شعب اخذ رای سطح شهر را بازدید نمودم که در آن روز تعدادی دستگیر و بازداشت شدند پس بنا بر این هیئت نظارت و هیئت اجرایی باید در این انتخابات دقت کنید و تکرار نشود و نهایت دقت را در اجرای قانون داشته باشید و با هرگونه سهل انگاری برخورد جدی و قانونی صورت میگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار