معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماه اخیر به کمک ستاد دیه استان، ۲۱۷ زندانی غیر عمد آزاد شدند.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶ 22 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فاتحی در دیدار شورای عالی قضایی استان با نماینده، ولی فقیه در استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد افزود: برای آزادی این تعداد زندانی ۲۶۱ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض از سوی ستاد دیه استان پرداخت شد.
وی همچنین با اشاره به خدمات پزشکی قانونی استان نیز افزود: این اداره پیگیری راه اندازی ادارات پزشکی قانونی در شهرستان‌های لنده و مارگون است.
معاون رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد همچنین به اقدامات دادگاه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: نرخ رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۰۵ درصد است که توانستیم جایگاه دوم را در کشور بدست بیاوریم.
فاتحی اضافه کرد: در تیرماه سال گذشته، ۳۲ هزار و ۶۶۰ پرونده وجود داشت که از این تعداو ۲۲ هزار و ۳۰۰ پرونده از آن‌ها کاسته شده که نرخ ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به نرخ رسیدگی پرونده‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه در دادسرای عمومی و انقلاب استان هم گفت: پنج هزار و ۶۹۱ پرونده در تیرماه گذشته وجود داشت که در بازه زمانی ۹ ماه این تعداد از دستور کار خارج شد.
فاتحی با بیان اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه تجدید نظر استان ۱۰۲ درصد است گفت: از این حیث نیز دارای رتبه چهارم در کشور هستیم.
معاون رئیس کل دادگستری استان همچنین نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه انقلاب در ۹ ماه اخیر را هم ۱۰۴ درصد عنوان کرد و عنوان کرد: در این زمینه نیز دارای رتبه ۳ در کشور هستیم.
فاتحی نرخ رسیدگی‌به پرنده‌ها در دادگاه کیفری را در این مدت ۱۰۲ پرونده عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۷ پرونده باقی مانده است و در کشور نیز رتبه هشتم را دارا هستیم.
وی مهمترین اقدامات دادگستری در سطح استان را راه اندازی کارورزی قضات در استان اشاره کرد و گفت: با این کار می‌توان کسری قضات استان را رفع کرد.
معاون رئیس کل دادگستری استان افزایش تشکیلات قضایی در استان را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: تعداد شعب تجدید نظر ۸ مورد بود که به ۱۲ مورد افزایش یافته است.
فاتحی سپس به اقدامات دادگستری استان در حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت: در این مدت ۹ ماه، ۲۳۸ هکتار از اراضی منابع ملی با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.
وی افزود: در همین رابطه نیز از تغییر کاربری ۳۴۹ هکتار از اراضی ملی استان جلوگیری شد.
فاتحی ادامه داد: در بخش صلح و سازش نیز از ۳۸ هزار و ۲۶۹ پرونده ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف استان، ۱۴ هزار و ۶۱۲ پرونده منجر به صلح و سازش شد.
وی همچنین از صلح و سازش شش قتل غیر عمد با همکاری مردم، ریش سفیدان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده، ولی فقیه در استان خبر داد.
فاتحی گفت: در اجرای رسیدگی به اعتراضات مردمی به احکام قضایی نیز طبق ماده ۴۷۷ قضایی، ۸۰۰ فقره اعاده دادرسی داشتند که از این تعداد ۷۲۴ پرونده رد و ۷۶ پرونده مورد موافقت قرار گرفت.
وی همچنین عنوان کرد: در یک سال گذشته، ۲۸ هزار و ۱۸۰ سند مالکیت کاداستری صادرشد که رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.
نماینده، ولی فقیه در استان هم در این دیدار ضمن تشکر ازشورای عالی قضات و کارکنان دادگستری استان گفت: دادگستری در راستای قوانین خداوند و اجرای دستورات پروردگار حرکت می‌کند.
آیت الله حسینی افزود: یکی از پایه‌های این نظام قوه قضاییه است که طبیعتا هرچه این پایه‌های مهم محکم و استوار باشد این انقلاب محکم و استوار است و اگر این پایه‌ها بلرزد طبیعتا به همان نسبت مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.
آیت اله حسینی به اقدام دادگستری در مشکل کارخانه قند اشاره کرد و گفت: نمونه این اقدامات همین کارخانه است که ربطی به تحریم ندارد و الان بیش از ۱۸۰ نفر مشغول به کار شدند.
از یکم تا ۷ تیر به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی بنام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار