مدیر عامل شرکت فناورانه "آریونت" که دارای تولیداتی مبتنی بر فناوری روز و صادر کننده محصول به پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا است با ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد دیدار و پس از بررسی زمینه‌های همکاری نهایتا با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت "آریونت" و دانشگاه را کلید زد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲ 23 June 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از عوامل همیشگی در توسعه نیافتگی، عدم بروزرسانی و علمی کردن ابزار و امکانات توسعه یعنی واحد‌های تولیدی است که بخش مهمی از این موضوع به نبود ارتباط موثر بین مراکز صنعتی از جمله واحد‌های تولیدی با مراکز توسعه علم و فناوری یعنی دانشگاه است.
شرکت آریونت که بی شک از معدود و شاید تنها شرکت مبتنی بر فناوری روز و در واقع بر لبه تکنولوژی دنیا در کهگیلویه و بویراحمد است، علی رغم دانش بنیان بودن بر خلاف عمده شرکت‌های تولیدی استان، با جدیت هر چه تمام‌تر در تدارک استفاده از ظرفیت دانشگاه برای توسعه بخش‌هایی از ساختار در مسیر برنامه توسعه‌ای خود است.
سجاد مومنی تبار مدیر عامل شرکت فناورانه "آریونت" که دارای تولیداتی مبتنی بر فناوری روز و صادر کننده محصول به پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا است با ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد دیدار و پس از بررسی زمینه‌های همکاری نهایتا با انعقاد تفاهم نامه، همکاری بین شرکت "آریونت" و دانشگاه را کلید زد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیر عامل و کارشناسان شرکت "آریونت" ضمن تبریک دهه ولایت، گفت: اولین صنعت بروز که تفاوت کاملی با سایر صنایع استان دارد به گونه‌ای که همه دنیا تماما نیازمند صنعت و تولیدات آن است، شرکت فناورانه " آریونت" است و بسیار خوشحال هستیم که ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در اختیار این شرکت قرار دهیم.
حسین توکل افزود: شاخص‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دو مرکز پسران و دختران در رشته‌های که بعضاً مشترک و بعضا اختصاصی هستند، می‌توانند در صنعت شرکت "آریونت" مورد استفاده قرار گیرد.
توکل ادامه داد: ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند برای مشارکت در توسعه صنایع خصوصا شرکت فناورانه "آریونت" از مباحث تخصصی تولیدات تا حتی تبلیغات و بسته بندی و جزئی‌ترین موارد مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در صنایع نسبت به دیگر دانشگاه‌ها این است که این دانشجویان نیازمند آموزش‌های جدید وخودآموزی نیستند و بخش زیادی از آموزش‌ها رادر خود دانشگاه دیده اند.
توکل به دیگر ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیش از ۳۰۰ استاد دررشته‌های مختلف بیش از ۲ هزار دانشجو را آموزش می‌دهند ضمن اینکه خوابگاه‌ها، سالن ورزشی، سلف سرویس و دیگر امکانات ایندانشگاه پس از انعقاد تفاهم نامه در اختیار شرکت "آریونت " قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از دیگر امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه که می‌تواند در جهت توسعه شرکتکمک کند، در بحث تبلیغات، استفاده از ظرفیت خیرین و برخی موضوعات خاص حوزه اقتصادی می‌توانیم همکاری داشته باشیم.
توکل در پایان گفت: ما فضا‌های مجهزی داریم که شما می‌تواند به عنوان مرکز رشد، مدیریت آن را به دست بگیرید و از ظرفیت اساتید و دانشجویان این دانشگاه برای ایجاد یک مرکز علمی و پژوهشی استفاده شود.
مدیر عامل شرکت فناورانه "آریونت" هم در این دیدار گفت: همواره از عملکرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای که به دور از سیاست زدگی در مسیر توسعه علم و آموزش دانشجویان به نیکی یاد می‌شود.
مومنی تبار افزود: گآریونت" یک شرکت دانش بنیان است که تولیدات آن با استفاده از با استفاده از دانش در مرز تکنولوژی کار می‌کند و نمی‌تواند منفک از دانشگاه باشد و به همین دلیل ما خواستار انعقاد تفاهم نامه و همکاری هر چه بیشتر با ان هستیم.
وی ادامه داد: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۰ تا ۷۰ درصد مسیر حضور در بازار کار را در کنار آموزش‌های علمی رفته اند و می‌توانند با کمی آموزش وارد بازار کار شوند.
مومنی تبار با اشاره به این نکته که بحث بورس صنایع از فنی و حرفه‌ای شروع شد، افزود: در بورسیه دانشجویی شرکت "آریونت" در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برخی جزییات در بحث دروس تخصصی برای ما مهم است و انتظار داریم که به اینن موضوع توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: ما به عنوان صنعت نوآور نیازمند نیرو‌های تخصصی هستیم، اما متاسفانه در استان از نظر تامین چنین نیروی تخصصی که بتواند در شرکت‌های فناورانه کار کنند بسیار در مضیقه هستیم. به همین دلیل بسیار امیدواریم که بتوانیم از دانشجویان، آموزش دیده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت و توسعه کار استفاده کنیم.
مومنی تبار به موضوع راه اندازی مرکز رشد اشاره کرد و افزود: در خصوص مرکز رشد دو بحث عام و بیزینس لازم است در کنار هم حرکت کنند و ما آماده ایم هرگونه همکاری در بحث مالی و توسعه این مرکز مشترک هستیم.
مدیر عامل شرکت آریونت گفت: در بحث کارآموز ما آماده همکاری کامل هستیم. از نظر ما بسیار مهم است که این دانشجو به جای اینکه به اداره‌ای که هیچ ارتباطی به تخصص آموزشی وی ندارد، با حضور در شرکت آریونت وارد یک حوزه تخصصی شود.
مومنی تبار در پایان گفت: در بحث جذب این افراد آموزش دیده در پایان تحصیلات و آموزش و کسب تجربه مشتاق به بکارگیری آن‌ها در شرکت "آریونت " هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار