تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
فرایند اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در شعب متعدد استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور آغاز ودر حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ 28 June 2024
شرکت کننده عشایری از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۳ + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، خبر‌ها از مناطق مختلف این استان، حاکی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است و هر لحظه بر تعداد رای دهندگان افزوده می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات متعدد پیشتاز مشارکت بوده است و همچنان خبر‌ها حکایت از مشارکت خوب و امیدوار کننده دارد.

رای گیری با ۲ فروند بالگرد
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۱۰:۰۹

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ فروند بالگرد برای جابجایی صندوق‌های اخذ رای در مناطق سخت گذر استان پیش بینی شده است.

سید جواد هاشمی مهر روز جمعه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در ۸۳۵ شعبه رای گیری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی افزود: بیش از ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر رای اولی‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدت رای گیری ۱۰ ساعت و این مدت از سوی وزیر کشور قابل تمدید است که با توجه به تجربه سنوات و انتخابات گذشته احتمال تمدید وجود دارد.

هاشمی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل ناظران، اعضای شعب، بازرسان، نمایندگان فرمانداران و بخشداران، سرایداران مدارس و خادمان مساجد کار رای گیری و برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.

وی گفت: ۳۳ شعبه غیر فعال آماده وجود دارند که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند .

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: فرایند رای گیری به صورت دستی، ولی احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و واجدان شرایط باید شناسنامه یا کارت ملی به همراه داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بین استان‌های کشور رتبه اول مشارکت را کسب کرده و امیداست با حضور پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه اول مشارکت را کسب کنیم.

رای گیری در ۴۷ شعبه اخذ رای در باشت
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۱۰:۰۷

فرماندار باشت گفت: فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در ۴۷ شعبه اخذ رای در باشت آغاز شد

نادر گرامی افزود: از این تعداد ۱۹ صندوق شهری و ۲۸ صندوق دیگر برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت، رقابت سالم، صیانت از آرا مردم و بی طرفی مجریان انتخابات از مهمترین برنامه دست‌اندرکاران انتخابات است.

فرماندار باشت گفت: بیش از یکهزارو ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درحوزه انتخابیه این شهرستان مشارکت دارند.

اخذ رأی با ۲۸ شعبه سیار در گچساران
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۱۰:۰۵

انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی صبح روز جمعه در شهرستان های گچساران و باشت در بیش از ۱۵۹ شعبه اخذ رای آغاز شد.

فرماندار گچساران گفت: ۱۱۲ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در این شهرستان تعیین شده که از تعداد شعب اخذ رأی ۸۴ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار است.

روانبخش دیهیم خوب افزود: از تعداد شعبه های اخذ رای سیار ۲ مورد در سطح شهر و ۲۶ مورد در سطح روستاهاست.

وی اظهار کرد: مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت، رقابت سالم، صیانت از آرا مردم و بی طرفی مجریان انتخابات از مهمترین برنامه دست‌اندرکاران انتخابات است.

دیهیم خوب ابراز کرد: سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و ستادی کار برگزاری انتخابات را عهده دار هستند.

دیهیم خوب ابراز کرد: همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تمهیدات امنیتی و انتظامی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در این شهرستان اتخاذ شده است.

۳۵ هزار نفر رای اولی
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۱۰:۰۲

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۳ هزار هم استانی واجد شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ، ۳۵ هزار نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند.

سید جواد هاشمی اظهار کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور در ۲۲ حوزه انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد ساعت هشت بامداد امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی بیان کرد: ۸۵۳ صندوق رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده و همه شرایط و زیرساخت ها از جمله صندوق ها و دستگاه های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

حال و هوای شعبه های رای کهگیلویه و بویراحمد در نخستین لحظات اخذ رای

هاشمی تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده است.

شرکت کننده عشایری از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ - ۰۹:۵۷

یکی از نکات جالب مشارکت کهگیلویه و بویراحمدی ها ، یک فرد عشایری است که با عکسی قدیمی پای صندوق رای حاضر شده و ماجرای این عکس را توضیح می دهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار