مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از نقطه حادثه خیز تنگ کناره در محور یاسوج - بابامیدان گفت: توپوگرافی و شرایط هندسی این معبر به طول ۴ کیلومتر دست خوش تصادفات منجر به جرح، فوت و صدمات مالی در دو دهه قبل و بعد از ساخت بزرگراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸ 30 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حمیدرضا پیمانجو افزود : سه بخش کوتاه مدت (زود بازده)، میان مدت (ایجاد رمپ فرار) و بلند مدت دیربازده (تغییر واریانت و یا ساخت یک دستگاه تونل) در برنامه است که دو بخش در حوزه وظایف این اداره کل است.

وی به عملیات راهداری زودبازده اشاره و اظهار کرد: نصب جداکننده بتنی (نیوجرسی)، روشنایی استاندارد LED، تشدید علائم هشدار دهنده فسفری و محدودیت سرعت، شیار لرزاننده، خط‌کشی مداوم در دو خط رفت و برگشت، لکه گیری و روکش آسفالت انجام شده است و در بخش میان مدت به ساخت دو معبر فرار با کار کارشناسی اشاره کرد و افزود: دو رمپ فرار به طول ۳۲۸ متر به مبلغ اولیه پیمان ۷۹,۱۱۸,۶۴۷,۰۵۹ ریال با دوره تضمین ۳۶ ماه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ آغاز که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه همراه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت انجام شده در این معبر را شامل اجرای خاک برداری ۱۰۵۲۳ متر مکعب، اجرای خاک ریزی ۲۰۰۰ متر مکعب، اجرای بتن مگر رمپ‌ها ۲۳۲,۷۶ متر مکعب، اجرای حجم کل پی کنی رمپ‌ها ۲۰۹,۱۶ متر مکعب اعلام کرد.

حمیدرضا پیمانجو افزود: حجم کل دیوار سازی رمپ‌ها ۱۷۲,۲ متر مکعب، اجرای پی و دیوار حائل انتهای رمپ شماره یک به ارتفاع ۳/۳۰ متر و عرض ۸ متر، اجرای خاک برداری و مصالح دانه‌های زهکشی ریز و درشت در دو لایه، حجم کل مصالح زهکشی دانه درشت ۸۷۱ متر مکعب، حجم کل مصالح زهکشی دانه ریز ۲۲۰,۵ متر مکعب، سنگ ریزی پشت دیوار‌ها (درناژ) ۲۳۰/۷ متر مکعب، اجرای زیر اساس رمپ شماره یک و دو ۱۳۴/۸۵+۱۷۹/۵۲ متر مکعب، اجرای اساس رمپ شماره یک و دو ۱۳۷/۳۵+۱۶۷/۱۴۵ متر مکعب می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد این پروژه را یک پروژه تخصصی اعلام کرد و افزود: ماشین آلات درگیر در این پروژه بیش از ۱۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات راهسازی اعلام نمود.

پیمانجو در پایان این بازدید گفت: کار ساخت واریانت و ساخت تونل که یک امر بلند مدت است، در حوزه وظیفه اداره کل راه و شهرسازی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار