صبح امروز و در آیین ملی بهره برداری از ۱۷ پروژه ملی حوزه نفت، پالایش و پتروشیمی، واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶ 24 June 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، صبح امروز و در آیین ملی بهره برداری از ۱۷ پروژه ملی حوزه نفت، پالایش و پتروشیمی، واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به بهره برداری رسید، در این آیین که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری، دکتر اسماعیلی ریاست محترم دفتر سرپرست ریاست جمهور، مهندس اوجی وزیر محترم نفت، مهندس خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت، مهندس شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دکتر علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی هنگام بطور رسمی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل پتروشیمی هنگام در بخشی از این آیین، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: علی رغم اینکه امروز به سبب افتتاح پتروشیمی هنگام خوشحالیم اما از سویی دیگر، نمی توانیم ناراحتی خود را بابت فقدان شهید رئیسی که تصمیم داشتند شخصا در این مراسم حضور پیدا کرده و فاز نخست را افتتاح نمایند، کتمان کنیم.

ایشان با تشکر از تلاش های استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه، مدیرعامل پازارگاد و سایر مسئولان ارشد استانی گفت: این پروژه که بدلایل متعددی حدود ۱۷ سال برزمین مانده بود با دستور و راهبرد دکتر علی عسگری مبنی بر اتمام طرح های نیمه تمام احیا گردید.

دکتر غلامرضا جمشیدی با تاکید برسنت حسنه قدردانی ضمن تشکر از مدیران سابق این پروژه، افزود: طرح پتروشیمی هنگام تحقق و تجلی «ما می توانیم» است زیرا که همت جمعی و تلاش های شبانه روزی در نهایت به افتتاح فاز نخست این شرکت با رکورد کار بدون حادثه بیش از ۲۱ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر گردید تا جایی که هم اکنون از محل صادرات ۱۵ کشتی آمونیاک تولیدی خود، ۴۰ میلیون دلار ارزآوری داشته ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با تاکید بر اهمیت سرمایه انسانی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، سرمایه ای بالاتر از نیروی انسانی نداریم و ما با تمهیدات ویژه ای که برای سرمایه انسانی در این شرکت اندیشیده ایم به همت نیروهای متخصصان داخلی به این توفیقات دست یافتیم.
.
وی از تلاش های مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس قدردانی نموده و تاکید داشت: اقتدار، ریسک پذیری و انضباط کاری دکتر علی عسگری منجر به جاری شدن این سه خصیصه در بدنه مدیریتی شرکت های تابعه گردیده تا جایی که اخیرا شاهد انعقاد قرارداد طرح بر زمین مانده پتروشیمی گلستان بوده ایم.
.
دکتر جمشیدی در پایان، آغاز عملیات پیش راه اندازی واحد اوره را نوید داد و گفت: با تلاش های صورت پذیرفته پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد افتتاح فاز دوم این مجموعه نیز باشیم.

شایان ذکر است مجتمع ۵۳۸ میلیون دلاری پتروشیمی هنگام واقع شده در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی دارای ظرفیت تولید سالیانه ۷۲۶ هزارتن آمونیاک و ۱،۱۵۵ هزارتن اوره با پیشرفت کلی ۹۱/۷۴ درصد می باشد که در زمان بهره برداری کامل برای ۸۰۰ نفر بطور مستقیم و ۲۰۰۰ نفر بطور غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار