مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 01 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
درگیری مسلحانه بهمئی ظرف یک ماه بررسی خواهد شد
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به درگیری مسلحانه‌ای که در شهرستان بهمئی در روز گذشته رخ داد اظهار کرد: مقدمه این درگیری از سال‌های قبل در استان خوزستان بوده است.
مسؤول دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخشی از این اختلافات در استان خوزستان به دلیل مجاورت به استان ما سرایت کرد و موجب بروز چنین درگیری شد که مجرمین مبادرت به تیراندازی کردند و یک نفر کشته و چند نفر هم مجروح شدند.
مزارعی با بیان این که با دادستان منطقه هماهنگی لازم انجام شده تا پرونده را به دادگاه کیفری یک بفرستد تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مجرمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جزای عمل خود برسند.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همکاران ما در دستگاه قضایی استان که مرتبط با این پرونده هستند با نهایت دقت و سرعت این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهند و به صورت قاطع برخورد لازم در کمترین زمان ممکن خواهد شد.
وی با تشریح برخی جزئیات حادثه گفت: یکی از مجرمین در حین تعقیب و گریز بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست می‌دهد و یک نفر هم دستگیر شده و یک نفر دیگر متواری شده که هویت فرد متواری مشخص است و به زودی وی نیز دستگیر خواهد شد.
این مسؤول ارشد قضایی گفت: به مجرد دستگیری مجرم دیگر این حادثه، قول می‌دهیم که در بازه زمانی کمتر از یک ماه با فرستادن پرونده به دادگاه کیفری یک پس از بررسی و تحقیقات لازم متهمین به سزای عمل خود برسند.
 تیم کارشناسان ژاپنی در یاسوج
به منظور مدیریت جامع حوزه های آبخیز وتوسعه منابع طبیعی یکی ازاعضای ژاپنی پروژه جایکا از حوزه آبخیز زیلایی بازدید و از اجرای این پروژه بین المللی جایکا (JICA) در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عضو ژاپنی تیم پروژه جایکا (آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) در سفر دو روزه اش به استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه آبخیز زیلایی بازدید و در نشستی مشترک با مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، به تشریح و تبیین این پروژه بین المللی پرداخت و از اجرای این پروژه بین المللی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
عضو تیم اجرایی پروژه جایکادر این نشست مشترک اظهار داشت: هدف از این سفر، انجام ارزیابی اولیه و انجام مطالعات در خصوص امکان اجرای پروژه مشارکتی جایکا (پروژه مشارکتی ایران و ژاپن جهت مدیریت حوزه های آبخیز و عرصه های منابع طبیعی) به منظور توسعه منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کازوهیسا کاتو با بیان خلاصه ای از این پروژه افزود: این پروژه با مشارکت ایران و ژاپن در ایران در حال اجراست و فاز اول آن در استان چهار محال و بختیاری انجام شده و بعد از تکمیل پرسشنامه و ارزیابی شرایط در استان کهگیلویه و بویراحمد، پروژه بین المللی جایکا (JICA) در این استان اجرا می‌شود.
وقتی ارکستر و تیراندازی بیخ گوش استاندار می نوازد!
در شورای اداری بخش قلعه رئیسی که همراه با انتقادهای زیاد اعضا از همدیگر بود در بخشی از جلسه  وقتی که عضو شورای شهر قلعه رئیسی وقت برای صحبت کردند در همان ابتدا صحبت، رئیس شورای اداری چاروسا از وضعیت کاری شورای شهر قلعه رئیسی انتقاد کرد و گفت: در سرشماری نفوس و مسکن شورای شهر قلعه رئیسی از یک دهیاری کوچک هم کمتر کار کرد و کار شورای شهر راضی کننده نیست.
شیروان کریمی گفت: چند دفتر خدمات ارتباطی را خواستار شدیم که به صورت رایگان مردم را ثبت و سرشماری کنند ولی مردم حضور نمی یافتند و هیچ گونه کم کاری تاکنون نداشتیم.
بعد از شورای اسلامی شهر مسئول ترویج جهاد کشاورزی دهستان جاورده که به تازگی برای این دهستان اداره را راه اندازی کردند با انتقاد از صحبت های امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص دولت تدبیر و امید ابراز داشت: همه مردم توانمندی این دولت را نسبت به دولت گذشته که روند کشور را به هم زده بهتر بود.
ارشیا تصریح کرد: امام جمعه در هر جا حرکت می کند انتقاد از وضعیت ارگستر در مراسمات عروسی دارد تا جایی که در تالار بلوط یاسوج در کنار خودم، استاندار به همراه مسئولین نشسته بودند و در کنار ما ارکستر و تیر اندازی که خلاف قانون بود انجام می گرفت و هیچ کس کار نداشت ولی متاسفانه امام جمعه قلعه رئیسی تنها در این خصوص مشکل دارد.
جالب بود بسیاری از مسئولین که در جلسه بودند در خصوص روند اداره خود صحبت می کردند تنها این مسئول که بر روند ارگستر و جمع آوری آنها انتقاد می کرد./کبنا
حمایت خادمی از وزرای پیشنهادی دولت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از تجربه کافی و توانمندی لازم برای ایجاد تحول، نظم بخشی و سامان دادن به امور وزارتخانه های مربوطه برخوردارند.
سید موسی خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد همچنین دارای رزومه قوی و تجربه های مدیریتی ارزشمندی با سابقه طولانی و درخشان در حوزه های مختلف هستند.
وی با بیان اینکه رییس جمهوری نیز بر اساس درایت، تیز بینی و شناخت کافی این افراد را برای این سه وزارتخانه مهم انتخاب کرده، گفت: افراد پیشنهادی به طور قطع رای اعتماد را از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهند گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد ضرورت همدلی، انسجام و هم افزایی میان دولت و مجلس برای عبور از تنگناهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کشور را یادآور شد و افزود: نمایندگان مجلس نیز به طور قطع و با آگاهی از شرایط خاص داخلی و بین المللی، پاسخ اعتماد و درایت رئیس جمهوری در انتخاب این افراد شایسته و توانمند در عرصه مدیریتی و اجرایی برای تصدی این سه وزراتخانه مهم را خواهند داد.
خادمی ابراز داشت: با توجه به بررسی برنامه ششم توسعه و نزدیکی زمان ارایه لایحه بودجه سال 96 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی و بهره مندی این وزارتخانه های مهم با طیف گسترده مخاطبان خود ضرورت همراهی و همکاری نمایندگان مجلس با دولت برای گرفتن رای اعتماد به این سه وزیر پیشنهادی بیش از پیش حساس و ضروری به نظر می رسد.
وی یادآور شد: وزرای پیشنهادی مربوط به وزارتخانه هایی با کارکردهای حساس، تاثیر گذار و با شرایط خاص خواهند بود و بسیاری از سرمایه های اجتماعی و انسانی از جمله نخبگان، فرهیختگان، فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران و جوانان برومند این کشور مخاطبان خاص و اصلی این وزارتخانه ها هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نمایندگان مجلس با اعتماد به این وزرای پیشنهادی و ترمیم و تکمیل کابینه، زمینه و شرایط لازم را برای اجرای برنامه ها و راهبردهای دولت یازدهم و سامان بخشیدن امور در بخش های گوناگون فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری یکشنبه هفته گذشته در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ وارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای گرفتن رای اعتماد معرفی کرد.
سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند که به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
سمغان شهر یا روستا؟
نماینده شورای اسلامی کهگیلویه نیز در نشست شورای استان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان عدم آگاهی مسئولان به ویژه دهیاران و شهرداران از وظایف و جایگاه شورا است، اظهار داشت: انتظار می‌رود بحث آموزش دهیاران و شهرداران در دستور کار قرار گیرد.
امیررضا خوش آئین با بیان اینکه در دروه چهارم شوراهای اسلامی عدم آشنایی اعضای شورا از وظایف خود یک مشکل اساسی بود، خاطرنشان کرد: در شورای عالی استان‌ها بحث آموزش در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه فلسفه شورا عدم دخالت در اجرا است، عنوان کرد: شورا نمی‌تواند در عزل و نصب کسی دخالت کند ولی به علت عدم آگاهی از قانون یک سری مصوباتی در این راستا به تصویب می‌رسد.
خوش آئین ضمن تاکید بر محوریت آموزش در دروه پنجم شورا، تصریح کرد: در صورت آگاهی اعضا از قوانین چه بسا خیلی از مشکلات کنونی به وجود نیاید و در رشد و توسعه استان نقش به سزایی دارد.
وی با اشاره به روستاهای منفصل از شهر و سرگردانی وضعیت این مناطق، عنوان کرد: سال‌ها است که اهالی منطقه سمغان وعده الحاق شده به شهر دهدشت را شنیده‌اند ولی علی رغم تصویب این وعده عملی نشد و شهرداری نمی‌تواند از آنها عوارضی دریافت کند و در نتیجه خدماتی نیز به مردم سمغان ارائه نمی‌دهد.
رئیس شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه باید تعامل بین اعضای شورا و مسئولان استان بیش از پیش بهبود یابد، اظهار داشت: انتظار می‌رود معاونت عمرانی استانداری محلی برای رفع مشکلات شورای اسلامی باشد.
البرز محمد خانی با بیان اینکه اگر چه علی رغم تماس‌های متعدد معاون عمرانی استاندار در این نشست حضور نیافتند، بیان کرد: این کار به نوعی بی‌مهری به شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه تا کنون سعی کردیم مشکلات شورا به صورت داخلی برطرف شود، تصریح کرد: اکنون مجبوریم به علت پاره‌ای از مسائل این مشکلات را رسانه‌ای کنیم.
محمد خانی با اشاره به برگزاری دورهای کوتاه مدت آموزشی برای اعضای شورای شهر و روستا در استان، تاکید کرد: دوره‌های آموزشی بلند مدت برای اعضای شوراهای اسلامی در دور پنجم برگزار می‌شود./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار