سوپروایزر مامایی بهداشت و درمان نفت گچساران با اشاره به فرهنگ‌سازی مطلوب در زمینه انجام زایمان طبیعی، از کاهش آمار سزارین در بیمارستان نفت این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 12 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران فروزان نارکی صبح امروز در حاشیه کلاس آموزشی آمادگی زایمان اظهار کرد: آمار بالای سزارین در سال‌های اخیر سبب شد تا به دنبال ارائه راهکارهایی در راستای کاهش این روند افزایشی، کلاس‌های آمادگی برای زایمان در دستور کار بیمارستان نفت گچساران قرار گیرد.

سوپروایزر مامایی بهداشت و درمان نفت گچساران افزود: برگزاری کلاس آمادگی پیش از زایمان از آبان‌ماه 94 و پس از برطرف کردن موانع با فراهم نمودن مقدمات در دستور کار بیمارستان نفت گچساران قرار گرفت و راه‌اندازی شد.

نارکی خاطرنشان کرد: مقایسه آمار سزارین طی این سال‌ها اگر چه تا حدودی نشان از اثربخشی این کلاس‌ها دارد اما نمی‌توان در این مدت کم به جمع‌بندی در مورد اثربخشی دقیق آن پرداخت و از اثرات مثبت آن در بلند مدت غافل بود.

وی ادامه داد: این کلاس آموزشی با هدف احساس خودباوری، پیشگیری از سزارین غیرضروری، کاهش ترس از درد زایمان و تمایل به انجام زایمان طبیعی راه اندازی شده است.

نارکی با اشاره به استقبال مطلوب مادران باردار زیرپوشش صنعت نفت از حضور در این کلاس‌های آموزشی ابراز کرد: کلاس‌ها هفتگی و به مدت حدود 2 ساعت به صورت عملی و تئوری برگزار می‌شود.

این مسؤول گفت: همه مادران دارای شرایط کلاس، از طریق واحد بهداشت خانواده معرفی و فراخوان شده‌اند.

نارکی با بیان موارد مطروحه در کلاس تصریح کرد: این موضوعات شامل روش‌های زایمان، روش‌های کاهش درد و زایمان، فواید و عوارض زایمان طبیعی و سزارین، روش‌های صحیح شیردهی، تغذیه دوران بارداری، هشدارها و علائم خطر در بارداری، نشان دادن بلوک زایمان و اتاق درد، تن‌آرامی، ماساژ و ورزش‌های بارداری است.

سوپروایزر مامایی بهداشت و درمان نفت گچساران ابراز کرد: با توجه به این‌که این کلاس‌ها تنها برای انتخاب نوع زایمان نیست و آموزش‌های دیگر در زمینه دوران بارداری داده می‌شود، مادران سزارین نیز در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

نارکی یادآور شد: میزان اثربخشی کلاس‌ها با توجه به مدت زمانی شروع کلاس‌ نیازمند گذر زمان بوده اما با توجه به تعداد افراد باردار تحت پوشش بیمارستان استقبال از کلاس رضایت‌بخش بوده است.

وی در این زمینه افزود: آمار نشان می‌دهد به ویژه در زنان نخست‌زا، آموزش در دوران بارداری در کاهش انتخاب سزارین مؤثر بوده است.

نارکی با اشاره به این‌که فرد همراه معرفی‌شده از سوی مادران باردار نیز در این کلاس آموزش می‌بینند، افزود: مادران شرکت‌کننده در کلاس می‌توانند با معرفی همراه خود و شرکت همراه در کلاس، هنگام زایمان، فرد آموزش دیده را با خود به اتاق زایمان ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار