معاون پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد از فعالیت 7000 مرکز تفسیر در کانون‌های فرهنگی مساجد کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 07 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید هاشم خضری عصر امروز در همایش سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی در سراسر کشور فعالیت مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مذهبی، ایرانی و اسلامی انجام می‌دهند.

وی فلسفه ایجاد کانون‌های فرهنگی را مبارزه با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و افزود: دشمن پس از شکست در جنگ سخت رویکرد خود را تغییر داده و برنامه‌های خود را در قالب فرهنگ طرح‌ریزی کرده و در میان مردم به خصوص جوانان منتشر کرده است.

معاون پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد با اشاره به تذکرات مهم و هوشمندانه مقام معظم رهبری، اذعان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود مکرر فرموده‌اند به هوش باشید که دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به سراغ ملت ایران آمده است.

این مسئول ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در همین راستا و با هدف مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در سال 1371 دستور تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد را داد و از آن زمان فعالیت کانون‌ها در مساجد آغاز شد.

خضری ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان استانی و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: حدود 520 کانون فرهنگی در 820 مسجد این استان در حال فعالیت است.

وی رشد کانون‌های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب و قابل تقدیر دانست و اذعان کرد: رشد کانون‌ها در این استان بنا بر برنامه پنجم توسعه کشور حدود 80 درصد بوده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی در سراسر کشور 21 هزار و 709 باب است، تصریح کرد: 12 هزار و 137 باب کتابخانه باز و مخزن‌دار نیز در کانون‌های مساجد کشور وجود دارد.

معاون پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد، تعداد کانون‌های تخصصی کشور را 740 باب، خانه‌های نور یک هزار و 297 باب، مصلی 446 باب و دانشگاهی را 150 باب عنوان کرد.

وی ادامه داد: از میان 21 هزار و 709 باب کانون‌های فرهنگی، 10 هزار و 716 باب شهری و 10 هزار و 993 روستایی و عشایری بوده که تعداد بیشتر کانون‌ها در روستاها نشان دهنده توجه بیشتر به این مناطق است.

خضری تصریح کرد: 198 باب مرکز دیجیتال و هفت هزار مرکز تفسیر نیز در کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور وجود دارد.

معاون پشتیبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی کشور مساجد را محلی امن برای تربیت جوانان و نوجوانان عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به این که کانون‌های فرهنگی مهم‌ترین مراکز مقابله با تهاجم دشمن هستند، باید روز به روز رشد پیدا کرده و توسعه یابند تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی به خوبی ایستاده و آنها را مأیوس کرده و شکست دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار