با توجه به تلاش ها و اقدام های ارزنده در زمینه ریشه کنی معضل بیسوادی در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود که این استان در آینده ای نه چندان دور الگوی سایر استان های کشور شود.
کد خبر: ۱۳۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 17 November 2015
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: رسانه ها و خبرنگاران با تحقیر و تقبیح معضل بیسوادی به ریشه کنی آن کمک کرده و در این راستا اثرگذار و نقش آفرین باشند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،پرویز کوثری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیسوادی یک معضل ملی است و تلاش برای ریشه کنی آن نیز وظیفه ای همگانی در کشور خواهد بود.
وی گروه هدف سوادآموزی در کشور را افراد بین 10 تا 49 سال دانست و بیان کرد: هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و متولیان امر برای ریشه کنی معضل بیسوادی در کشور ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کوثری با اشاره به اینکه بیسوادی دارای آثار منفی متعدد در ابعاد مختلف است، اظهار کرد: افراد بیسواد آسیب پذیر و آسیب رسان هستند و در سیاست گذاری های کشور نیز اثر منفی دارند.
وی عنوان کرد: الگوی توسعه و پیشرفت در کشور دارای سه شاخص اصلی شامل علم، اخلاق و ایمان است.
کوثری ابراز داشت: یکی از اهداف مهم تشکیل معاونت سوادآموزی در اداره های کل آموزش و پرورش استان ها استفاده مطلوبتر از ظرفیت ها و امکانات جدید برای ریشه کنی معضل بیسوادی در کشور بوده است.
وی افزود: الزام، تشویق و ترغیب جزو مهمترین وظایف شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استان های کشور به شمار می رود.
کوثری گفت: انسداد مبادی بیسوادی از رویکردهای اصلی سازمان نهضت سوادآموزی کشور به منظور جلوگیری از افزایش تعداد افراد بیسواد و یا کم سواد است.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود کمبود اعتبار و امکانات موفق شد در سال جاری به لحاظ تشکیل نشست های شورای پشتیبانی سوادآموزی، تعداد مصوبات این شورا و اجرای آنها رتبه دوم را در کشور کسب کند.
کوثری اظهار کرد: با توجه به تلاش ها و اقدام های ارزنده در زمینه ریشه کنی معضل بیسوادی در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود که این استان در آینده ای نه چندان دور الگوی سایر استان های کشور شود.
وی خواستار ظرفیت سازی و ظرفیت یابی در زمینه سوادآموزی و ریشه کنی معضل بیسوادی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی دستگاه های اجرایی و متولیان امر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار