مدرس دانشگاه خطاب به مسئولین:
هرچند ایراداتی به نحوه خورد و خوراک و عادات بد غذایی شهروندان استان وارد است اما نمی توان حوزه پیشگیری و نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه درمان و سلامت بیماران را نادیده انگاشت
کد خبر: ۱۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 29 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فرهاد وفایی مدرس دانشگاه در یادداشتی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به بلاتکلیفی بیماران استان در مراکز درمانی استانهای دیگر ،خواهان تحول جدی در حوزه سلامت استان شده است و آورده است:

انسان سالم محور توسعه جوامع است اما متاسفانه این مقوله مهم و حیاتی در استان ما مغفول مانده است . هرچند ایراداتی به نحوه خورد و خوراک و عادات بد غذایی شهروندان استان وارد است اما نمی توان حوزه پیشگیری و نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه درمان و سلامت بیماران را نادیده انگاشت .

عالی جناب! کاش می شد و به خودتان زحمت می دادید و با حق ماموریت با ماشین بیت المال سری به بیمارستانها، کلینیک ها، درمانگاه ها و مطب های شیراز، اصفهان، یزد ، اهواز و حتی تهران می زدید و بازدید می کردید که چه طور شهروندان بیمار استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر هرینه های سرسام آور و هنگفت دارویی و درمان و هم چنین بی کسی و مسائل روحی و روانی و مشکلات همراه بیمار را نظاره می کردی. اما ای دل غافل کو گوش شنوا.

جناب آقای رئیس !کاش می شد ما ها از خواب غفلت بیدار می شدیم ،کاش می شد به جای آمارهای صوری ،واقعیت را به مردم بگوییم ،کاش می شد در شأن و منزلت مردمانی که به نظر آمار و ارقام نسبت به جمعیتشان بالاترن شهدا و جانبازان را دارد ،رفتار می کردیم ،کاش می شد به جای جریان های سیاسی منافع عمومی را در نظر بگیرم .

آقای رئیس! میدانید و میدانیم که مرکز استان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و نزدیکی با استان های گرمسیری همچون خوزستان و بوشهر می تواند علاوه براینکه توریسم درمانی را در استان توسعه دهد ، ره آوردی از لحاظ ارزی نیز برای استان داشته باشد .

جناب آقای رئیس!

استان کهگیلویه و بویراحمد میراث دار ناتوانی مدیران و عدم توجه کافی مسئولان ارشد به همه شاخصه و مولفه های مهم و اساسی توسعه کمی و کیفی می باشد؛ در حوزه پزشکی و سلامت اوضاع که چندان تعریفی ندارد و نیک خود بهتر واقفید و می دانید عقب ماندگی در حوزه سلامت زیاد است که جهان سومی که هیچ! میتوان گفت از کشورهای حوزه شاخ آفریقا عقب مانده تر است .

شما به عنوان متولی حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید می توانید با اقدامات عاجل و برنامه های مدون نام نیکی از خود در حوزه سلامت استان و به تبع آن شهرستان ها به جای بگذارید یا اینکه خدای نکرده به مانند مدیران گذشته حوزه سلامت استان باشید.

در پایان پیشنهاداتی جهت بهبود حوزه سلامت استان ارائه می شود:

ا- احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی(قلب و عروق، چشم، کلیه،سرطان و مغز وداخلی...) در استان

2-احداث مرکز درمان ناباروی و باروی زوجین در استان

3-اختصاص امتیاز و تشویق برای پزشکان متخصص به استان کهگیلویه و بویراحمد

4-همکاری با رسانه های استان برای اشاعه فرهنگ سلامت

6- استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغات جهت آموزش مولفه های سلامت به خصوص شهری، دانشگاهی ، مدارس

7- همکاری با دستگاههای اجرایی و آموزش پیشگیری و درمان کارکنان ادارات

8-اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان در استان

به قلم :فرهاد وفایی - مدرس دانشگاه

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
دورد بر دکتر وفایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار