تابناک کهگیلویه وببویراحمد
این پل اکنون در حال تخریب و پایه‌های آن در حال ریزش است و هر آن ممکن است یک بحران، دقیقا زمانی که پشیمانی سودی ندارد، در این استان ایجاد کند
کد خبر: ۱۰۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 26 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد رودخانه پر آبی از کنار روستای زیبای گردوکنگک در نزدیکی تنگ‌سرخ شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌کند که سال‌ها پیش یک پل فلزی پیاده‌رو و موقت روی آن نصب شده است.

این پل اکنون در حال تخریب و پایه‌های آن در حال ریزش است و هر آن ممکن است یک بحران، دقیقا زمانی که پشیمانی سودی ندارد، در این استان ایجاد کند؛ پل موجود یک پل موقت بوده که اگر چه به منظور عبور افراد احداث شده ولی به دلیل آنکه فکری به حال تردد خودرو در این روستا نشده است از روی ناچاری همین پل کم عرض که به زحمت و با دقت و مهارت رانندگی، امکان تردد یک خودرو در آن وجود دارد برای عبور خودروهای سبک نیز استفاده می‌شود.

این موضوع را گزارش شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تأیید کرده است؛ قابل ذکر است که روستای مذکور جمعیت زیادی دارد و به واسطه زیبایی‌ها و بکر بودن فضای روستای، فراوانی آب و باغ و قرار گرفتن در یک تنگ زیبا، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است به طوری که در روزهای تعطیل جای سوزن انداختن در این روستا نیست.پل فلزی

همچنین روستای گردوکنگک در شهرستان بویراحمد دارای چندین مزرعه بزرگ پرورش ماهی و باغات گردو است که در تولید محصولات کشاورزی نیز سهم مهمی دارد.

جالب‌تر از اینکه مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی هنوز فکری به حال این مشکل نکردند و گویا منتظر مرگ یک انسان و یک خانواده هستند این است که عرشه جدید پل فلزی این روستا ساخته شده و در کنار روستا زنگ می‌خورد ولی علت عدم نصب آن، انتظار برای جابجایی ۲ تیر برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق است؛ موضوع عجیبی که درصورت صحت داشتن، یکجا همه خدمات این شرکت را زیر سؤال می‌برد؛ موضوعی که فرهادی، کارشناس دفتر فنی استانداری نیز آن را تأیید کرده است.

با این وجود، در حال حاضر پل قدیم این روستا در آستانه ویران شدن است و تردد از این پل با وحشت و بازی با جان افراد همراه است.

علی‌شیر راستا، معاون اداره‌کل راه و شهرسازی روز گذشته در حضور استاندار و مدیران این استان در کمال خونسردی گفت: پل گردوکنگک امسال پول ندارد و نمی‌توان کاری کرد.

اظهارنظری که نگرانی‌ها را دوچندان کرده که چه شده است که در مقابل جان انسان‌ها تا این حد بی‌تفاوت هستیم و پلی که ساخته شده است و به اذعان خود مسئولان تنها منتظر جابجایی ۲ تیر برق است، وبی به بهانه اعتبار نداشتن، نصب نشود.

ریواس، منتظر پاسخگویی مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان است.

منبع:ریواس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار