رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجمعات عروسی و عزا دلیل عمده افزایش مبتلایان و نیز شمار قربانیان کرونا در این استان است.
کد خبر: ۹۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 06 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان‌پناه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور به دلیل شدت گرفتن میزان تجمعات شاهد افزایش افراد مبتلا و مرگ و میرها به دلیل کرونا در استان هستیم.
وی عنوان کرد: پروتکل‌های بهداشتی از اسفند ماه 98 تا اوایل خرداد ماه امسال به خوبی در استان رعایت می‌شد و کمترین میزان بروز بیماری و نیز مرگ و میر را داشتیم و از خردادماه 99 تاکنون به دلیل کاهش محدودیت‌ها و فعالیت اصناف، میزان بروز بیماری بیشتر و مجدد با گذشت زمان شاهد افزایش مرگ و میرها در استان بوده‌ایم.
یزدان‌پناه ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون یک خیز را پشت سر گذاشته که نسبت به استان‌های دیگر میزان بروز بیماری بود به گونه‌ای که به ازای هر هزار نفر در استان، 15 نفر و به ازای هر هزار نفر در کشور 8 نفر به کرونا مبتلا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه شمار افزایشی بیماری یک جنبه مثبت نیز دارد، ادامه داد: افزایش میزان مبتلایان نشان از آن بوده که بیماریابی و تست گیری روند مطلوبی دارد و ما از اولین استان‌هایی بودیم که از سوم فروردین ماه روند تست‌گیری خود را شروع کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه دارای وضعیت سیاه و فوق حاد، سه شهرستان قرمز و سه شهرستان زرد هستند.
یزدان‌پناه با اشاره به آغاز محدودیت‌های ویژه در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه، یاداور شد: امید است با مشارکت و همکاری مردم بتوانیم از این پیک عبور کرده و میزان مرگ و میر را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار