خوب و بدهای قاضی القضات شهرستان از بهمئی
ریحانی : متاسفانه دعاوی خانوادگی در شهرستان بهمئی در حال افزایش است، متاسفانه ما در این شهرستان با معضل بزرگی رو به رو هستیم آن هم اینکه دخالت بی جای خانواده‌ها در زندگی فرزندان خود است و این یک معضل بزرگی برای این شهرستان است.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳ 22 June 2024

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی به مناسبت هفته قوه قضاییه قبل از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جاوید ریحانی گفت: به خود می‌بالیم که نزدیک به هشت سال خادم این مردم ولایت محور و با گذشت و مهربان و اصیل هستیم شما، ولی نعمتان ما هستید توفیقی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خادم هستیم.

ریحانی افزود: سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یاران مظلومش را به مردم شریف تبریک عرض می‌نمایم این شهید والا مقام معمار قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بود به فرموده حضرت امام این شهید والامقام یک ملت بود ابعاد شخصیتی این شهید بعد از شهادتش شکوفا شد در دوران دهه ۱۳۶۰ متاسفانه منافقین رخنه کردند و علیه این شهید بزرگوار شعار‌های سخیفی دادند که بعد‌ها مشخص شد شهید بهشتی چه ابعاد شخصیتی والایی داشت قطعاً شهید بهشتی زنده است و شاگردان بزرگی تحویل این جامعه و دستگاه قضا داد که هنوز که هنوز است به این ملت خدمت خواهند کرد.

وی بیان داشت: از جمله شاگردان این شهید بزرگوار آیت الله شهید دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران است که همیجا یاد تمام شهدای انقلاب اسلامی را گرامیداریم.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی افزود: از شروع ریاست محترم قوه قضائیه جناب آقای حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، اطاله دادرسی در کل کشور کاهش یافت و اوقات سریعتر تعیین شد بزهکاری‌ها کاهش یافت و در این همین استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل دادگستری جناب آقای دکتر افراسیاب و در همین شهرستان بهمئی ما شاهد افزایش مختومه شدن پرونده‌ها به صورت صحیح و قانونی بودیم.

ریحانی خاطر نشان کرد: نه تنها در استان بلکه در کشور، شهرستان بهمئی کاهش خوبی در بزهکاری‌ها داشتیم یعنی آمار نزاع‌های دسته جمعی نسبت به ۵ سال اخیر حدود ۶۰ درصد در شهرستان بهمئی کاهش داشتیم این دستاورد بزرگی است و اگر به شهرستان‌های همجوار نگاهی کنیم روزانه با جرائمی برخورد خواهیم کرد که توجه‌ها را به خود جلب میکند و، اما در شهرستان بهمئی با همکاری و همیاری و تعامل مردم و مسئولان به خصوص نیروی انتظامی و سپاه و دستگاه قضا شاهدیم در بزهکاری‌ها نزاع و اخلال در نظم‌ها و اختلاف‌های که منجر به تنش در شهرستان میشود به شدت آمار کاهشی داشتیم.

وی بیان کرد: الحمدالله شهرستان بهمئی از امن‌ترین شهرستان‌های ایران است شاید جرائمی باشد، اما تمام تلاش و سعی ما بر این است که حداکثر امنیت را به ارمغان بیاوریم.

رئیس دستگاه قضا شهرستان بهمئی ادامه داد: در شهرستان بهمئی از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۳۱ تا ۱۴۰۳/۳/۳۱، ۱۱ هزار ۸۳۸ پرونده ورودی دادگستری شهرستان بهمئی بود که طبق آمار‌ها جمعیت شهرستان بهمئی قریب به ۴۵ الی ۴۸ هزار نفر است و خروجی دادگستری شهرستان بهمئی عملکرد بسیار مثبتی داشت، ۱۲ هزار ۳۷۴ پرونده مختومه کردیم یعنی علاوه بر ورودی ما در سال قبل از سال‌های قبلی هم مختومه داشتیم و این یک افتخار بزرگ دستگاه قضا در این راستا مختومه کردن پرونده‌ها است.

وی از نهاد‌های فرهنگی در شهرستان بهمئی انتقاد کرد و گفت: خطابم به شخص خاصی نیست ما در این شهرستان صلح یار نداریم شورای صلح داریم، اما صلح یار در شهرستان نداریم یعنی نهاد‌های مردم نهاد در سایر شهرستان‌ها مشغول به کار اند، اما در شهرستان ما مورد غلفت قرار گرفته است.

ریحانی عنوان کرد: متاسفانه دعاوی خانوادگی در شهرستان بهمئی در حال افزایش است، متاسفانه ما در این شهرستان با معضل بزرگی رو به رو هستیم آن هم اینکه دخالت بی جای خانواده‌ها در زندگی فرزندان خود است و این یک معضل بزرگی برای این شهرستان است.

وی ادامه داد: تذکر دیگرم در مورد معاملات در این شهرستان است بعضی از بنگاه‌ها در شهرستان بهمئی معلوم حال اند یعنی افرادی هستند که متاسفانه کلاهبردار اند آقایان چه لزومی دارد با این افراد معاملات انجام میدهید و بعد میگید آقای قوه قضائیه کاری کنید و سه نفر الی چهار نفر در این شهرستان دمار از روزگار مردم در آوردند ما این افراد را روانه زندان میکنیم بعد از چند روز طلبکاران برای آن‌ها رضایت میدهند.
مقام ارشد قضایی شهرستان بهمئی گفت: فرد را بعد از سه سال تحقیق محکوم میکنیم بعد افراد به راحتی برای آن‌ها رضایت میدهند، رضایت و صلح و سازش خیلی خوب است، اما رضایت برای این افراد کلاهبردار که بار‌های بار جرم خود را تکرار می کنند قابل بخشش نیست و به مردم عزیز توصیه میکنم با افراد صالح معاملات خود را انجام بدهید و از صالح بودن آن‌ها اطمینان حاصل پیدا کنید.

وی افزود: در رابطه با صندوق‌های خانگی در این شهرستان هم تذکر و هم هشدار میدهیم یک صندوق خانگی ۵۰ نفر عضو دارد اگر یک نفر از آن‌ها اقساط پرداخت نکند ۴۹ نفر دیگر متضرر می‌شوند و بعد ۴۹ نفر به دادگستری مراجعه میکنند و شکایت میکنند توصیه میکنم به مردم عزیز این صندوق‌های خانگی هیچگونه پشتوانه‌ای ندارند خواهش میکنم سرمایه گذاری نکنید و سرمایه خود را بر باد ندهید.

ریحانی عنوان کرد: بنده به شخصه به عنوان رئیس دادگستری ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده را در سال قبل رای صادر کردم شاید این آمار را در کشور برای هیچ رئیس دادگستری مشاهده نکنید، ولی عملکرد شبانه روزی فقط به عشق شما مردم عزیز است خدا را شاهد میگیرم در این هشت سال که خادم شما بودم شبی نبود که به مشکلات شهرستان فکر نکنم.

وی در پایان از زحمات شبانه روزی دادستان و قضات شهرستان بهمئی و از نیروی انتظامی، سپاه، اداره اطلاعات، و از ارشادات امام جمعه و به خصوص مردم شهرستان که دستگاه قضایی را همکاری و همیاری میکنند تقدیر و تشکر کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار