معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ فقره پرونده قصاص برای صلح و سازش در دستورکار سفیران صلح این استان است.
کد خبر: ۸۳۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 14 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد ابراهیم ساجدی در نخستین نشست شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان افزود: به‌منظور استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان در زمینه صلح و سازش شناسایی این افراد، در استان انجام شده است.
وی اظهارکرد: در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه جلساتی را پیرامون صلح و سازش با این افراد برگزار کردیم.
معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:۳۰ فقره پرونده قصاص برای صلح و سازش در دستورکار سفیران صلح است تا در خصوص زمینه سازی در بین خانواده‌ها، اقدامات خیرخواهانه انجام دهند.
ساجدی تصریح کرد: تا پایان بیماری کرونا، استقرار نیروهای آموزشی دیده، برای راهنمایی ارباب رجوع و اجازه ورود به افرادی که وقت رسیدگی دارند، در یاسوج انجام شده است و در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه  نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: وقت رسیدگی از طریق ارسال پیامک، جهت اصحاب پرونده انجام می شود.
معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جهت جلوگیری از شیوع کرونا، وقت های رسیدگی موقتاً از ۷ اردیبهشت به بعد برگزار می شود.
ساجدی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت معاونت فرهنگی دادگستری استان جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش و آموزش مدیران و دبیران شوراهای حل اختلاف ،همکاری مسئولین CMS در شهرستان ها با شوراهای حل اختلاف و نظارت  معاونین ناظر در شهرستان ها به منظورنظارت بر اجرای بخشنامه قوه قضائیه از دیگر تلاش های شورای حل اختلاف استان است.
بیش از ۶۰۰۰پرونده مختومه با صلح و سازش طی سال گذشته
وی با اشاره به آمار عملکرد یکساله شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۸ گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۸ موجودی پرونده‌های ما ۸۴۷ پرونده بود.
معاون قضایی در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین مدت تعداد ۳۶ هزار و ۳۶ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که تعداد ۳۶هزار و ۹۵ پرونده مختومه شده است.
ساجدی افزود: در سال ۱۳۹۸ با کمک اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح در استان تعداد ۶ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون مانده شوراهای حل اختلاف در ابتدای سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۸۸ فقره پرونده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار