کد خبر: ۵۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 01 July 2015
 به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سید مسعود ارجمند در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ومهارتی نقش بسیار ارزشمندی در ریشه کنی بی سوادی درگروه سنی10 تا49 سال دارد.
وی با اشاره به اینکه با احیای مراکز یادگیری محلی درمراکز شهرها و روستاها در سال 94 زمینه فعالیت‌های فنی ومهارتی وسوادآموزی محقق می‌شود، افزود: 7 هزار و 200 نفر از مخاطبان در سال 94 از این نوع آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم و مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه هیأت وزیران تمام سواد آموزان در سال 94 علاوه برخدمت بزرگ یادگیری سواد، مهارت‌های فنی وحرفه ای را فرا می‌گیرند.
هادی زارع‌پور عنوان کرد: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای زمینه پایان بیسوادی در گروه‌های سنی 10 تا 49 سال را فراهم می‌کند.
معاون آموزش فنی وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان آموزش‌های مهارتی وحرفه‌ای از سوی مراکز فنی وحرفه‌ای به سوادآموزان ارائه می‌شود.
دوهنده  ابراز کرد: این آموزش‌ها فنی، مکانیک، برق، خیاطی، گلدوزی، ساختمان و عمران است و در پایان گواهینامه مهارت آموزی به آنان اعطاء می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار