کد خبر: ۵۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵ 29 June 2015

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقابله با زمین خواری به طور جد در دستور کار مسوولان و مقامات اجرایی استان بویژه شخص استاندار است.

 حسین کاظمی در نشست کارگروه ویژه مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد افزود: یکی از مکانسیم های قوی برای مقابله با پدیده زمین خواری در این استان شفاف سازی و ارایه آمار دقیق در زمینه بروز تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی و حقوقی است.
وی با بیان مصادیقی از تصرفات عدوانی و تغییرات کاربری غیراصولی در برخی مناطق کهگیلویه وبویراحمد به ویژه شهرستان بویراحمد، گفت: نمونه هایی بارزی از زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف شهر یاسوج وجود دارد.
وی تصرف و ساخت و سازهای غیراصولی و بدون پروانه ساختمانی در بیش از ۱۷ هکتار از اراضی ملی منطقه سروک شهرستان بویراحمد را یکی از مصادیق مهم در این راستا دانست.
وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بدون کمترین توجهی به مسایل قانونی و اصولی اقدام به واگذاری حدود ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی در یک منطقه کوهستانی و منابع ملی به ساکنان و اهالی منطقه سروک کرده است.
کاظمی اظهار کرد: البته بنیاد مسکن در حالی که باید حدود چهار هکتار برای این تعداد ۲۰۰ نفر زمین واگذار می کرد ولی اقدام به خرید بیش از ۱۷ هکتار در دل طبیعت و اراضی ملی این منطقه کرده است.
وی ابراز داشت: بیشتر ساخت و سازهای غیراصولی در این مناطق خارج از ضابطه و در حریم طرح های هادی روستایی نبوده است.
وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساختمانی در مناطق حاشیه ای اطراف یاسوج و تصرفات آشکار اراضی ملی در این مناطق ، گفت: دستگاه های خدمات رسان نیز بدون مجوز اقدام به ارایه خدمات شامل آب، برق، گاز و حتی جاده دسترسی برای آنها کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار