امام جمعه باشت در همایش 9 دی در لنده:
حجت الاسلام عبودی : جای بسی تاسف است که مدیران و مسئولان ما که خوب نقش این چهرها را در فتنه ۸۸می دانند تصویر انان را به عنوان پروفایل شبکه های اجتماعی اینستا گرام و تلگرام خود گذاشته اند.
کد خبر: ۳۵۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 29 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،حجت الاسلام عبودی امام جمعه شهرستان باشت سخنران مراسم امروز ۹دی شهرستان لنده با اشاره به حماسه ۹دی گفت:حماسه باشکوه۹دی ازینروکه باحضورباشکوه ملت ایران همراه شد در تاریخ این کشور ماندگارماند.دراین روزضمن بستن پیمان دوباره با ولایت مهرتایید برنظام مقدس جمهوری اسلامی باشکوه وعظمت هرچه تمام تر زده شد.

امام جمعه باشت افزود: با اینکه اتفاقاتی در کشور درسال ۸۸افتادواین اتفاقات باعث شد ضربه های سنگینی درمقوله های مختلف به کشور وارد شود.
 
متاسفم برای مدیرانی که عکس فتنه گران را پروفایل شبکه های اجتماعی خود می کنند 

وی گفت: ضربه های درسطح مجامع بین الملی ،ضربه های به اعتقادات ملت ایران آن هم در عزیزترین روزها ومهم ترانکه کشور هشت ماه آماج بدترین ضربات فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی بود که نتیجه ی آن خسارات های ملی و جانی فراوان به کشور شد‌.
با این تفاسیرکه حتک حرمت های به ملت ایران شد عده ای در داخل کشور در تلاشند تا حماسه ۹دی را کم رنگ جلو دهند و در مواقعی نیت به فراموش سپردن این روز دارند.
حوادث بعد از انتخابات از قبل برنامه ریزی شده بود
سخنران ۹دی درجمع مردم لنده گفت :کسانی که در انتخابات از قانون دم می زدند همان ها عامل قانون شکنی شدند و بساط فتنه و فتنه گری براه انداختند.
وی با اشاره به شکوه برگزاری انتخابات وحضور ملیونی ملت پای صندوق های رای خاطرنشان کرد:انتخابات باحضور۸۰درصدی مردم برگزار شدویقینا دشمنان این ملت نگران می شدند، دشمنان از برگزاری سالم انتخابات ودرمجموع از حضور پرشور نگران بودند.
آنان از اینکه مردم درصحت و سلامت کامل رای خود را بدون هیچ گونه فشار ویا تهدیدی درون صندوق های رای می ریزند نگران بودند ولی شاهد بودیم هنوز انتخابات تمام نشده نامزدی ساعت 11 ونیم شب اعلام می کند که پیروز انتخابات است.واین همان نکته ای بود که دشمن این ملت انتظارش را می کشید همین نکته برای دشمنان کافی بود مگر پیروز انتخابات را شما باید اعلام کنید.اعلام پیروزی در انتخابات مگر اصول و قواعدی ندارد که ایشان هنوز انتخابات تمام نشده خودرا پیروز اعلام میکند.
امام جمعه باشت درلنده تصریح کرد:اگرچه مناظره های پخش شده زیبنده نظام اسلامی ما نبوده است و برخلاف اخلاق بود که بعدها برخی حوادث فتنه را به پخش شدن مناظره ها ربط دادند.لکن برنامه ریزی برای چنین روزی در ایران عقبه ای چندین ساله دارد و اگر به گذشته برگردیم می بینم در حواث ۹دی شاهد فعالیت گسترده دو گروه داخلی و خارجی بودیم که به طور مستقیم آشوب ها و ناآرامی ها را هدایت میکردند.
نقش سفارت خانه های خارجی در فتنه 88 
وی با اشاره به نقش سفارات خانه های خاص در ایران در آن دوران گفت :سفارت خانه های خارجی در دامن زدن به فتنه ۸۸نقش آنهاهرگز فراموش نمی شود.
ایشان با اشاره به سخنان مک کین وموضع گیری ایشان را قبل از انتخابات مؤیدصحت این گفته که سفارات خانه های نقش مستقیم در راه اندازی فتنه داشتند میداند.
وی گفت: مک کین در سال ۲۰۰۸میلادی گفته بود که نظام جمهوری اسلامی را به وسیله جنبش سبز ساقط خواهیم کرد.آیا قابل تامل نیست که ایشان چگونه قبل از برگزاری یک انتخابات این گونه اظهاراتی دارد .
وی با اشاره به راه اندازی دفاتر ویژه ازسوی آمریکای ها برای تاثیر گذاری براین اتفاقات گفت: دفاتری ازسوی امریکا در واشنگتن، لندن، قزاقستان و سلیمانیه عراق درجهت دادن مشاوره های لازم درراستای براندازی و جاسوسی از مهمترین کارهایی که انجام گرفت وثابت میکند امریکای ها و متحدانش نقش مهم را بازی میکردند.لکن ۱۷سفارتی که نقش مستقیم درفتنه ۸۸را داشتند با هوشیاری مشخص وخیلی ازانان دستگیر شدند
وی با اشاره به حضورودیدار چهرهای داخلی با بیگانگان ونقش آنان دربیشترکردن فشاربه کشور تصریح کرد: حضور محسن مخملباف نماینده میرحسین موسوی در کنگره امریکا و درخواست فشار از طریق اهرمی به نام تحریم ایران از دسیسه ها و فتنه انگیزی سران فتنه بود که با اهداف نمونه دیگر خیانت فتنه گران هست.
‌امام جمعه باشت خاطرنشان کرد:اولین جرقه فتنه با ارسال نامه بدون سلام وبدون وسلام شروع شد نامه ای که درآن اشاره میشوداگر فلان شخص رئیس جمهور نشود مردم به خیابان ها می آیند .از اینجا بودکه میشدحدس زد فتنه ای عظیم درراه هست .

وی گفت: اگر چه خدمات ایشان در طول دوران انقلاب قابل قدردانی است اگر چه ایشان شکجنه کشیدند ولی اظهارات وی در نامه ارسالی قابل تامل هست .
متاسفم برای مدیرانی که عکس فتنه گران را پروفایل شبکه های اجتماعی خود می کنند
وی با اشاره به نقش چهرهای اصلی درفتنه ۸۸گفت : جای بسی تاسف است که مدیران و مسئولان ما که خوب نقش این چهرها را در فتنه ۸۸می دانند تصویر انان را به عنوان پروفایل شبکه های اجتماعی اینستا گرام و تلگرام خود گذاشته اند.
عبودی با اشاره به استفاده از دانشگاه آزاددورسوخ فتنه دراین دانشگاه عنوان کرد: تماس عبدالله جاسبی با صدر معاون مجلس مبنی بر اعلام حضور دانشجویان در خیابان ها نیز ریشه در فتنه داشت.
امام جمعه باشت درجمع مردم لنده بیان کرد: درفتنه ۸۸اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت ملت از ولایت فقیه برای دنیا به اثبات رسید.لکن اگه باشیم که فتنه ها تمام شدنی نیستند و باید هوشیارازوقوع فتنه های جدید درانتخابات های آینده کشور باشیم ازاینرو که از هم اکنون خبرهایشنیده میشود .
دراین بخش از سخنان امام جمعه باشت انتقاد از مسئولان را برای رفع مشکلات دانست نه ایجاد دودستگی و نفاق و خطاب به حاضرین بیان داشت ،بیان مشکلات جامعه در تریبون نماز جمعه از مهمترین وظایف ائمه جمعه است.
 
حجة اسلام عبودی خطاب به کسانی که درپی رفع حصر هستند گفت:این روزهاکسانی به دنبال رفع حصر هستند خبر ندارند که نظام با رافت اسلامی با سران فتنه رفتار کرد.ولی خوبست بداننداگر یک لحظه آنان را آزاد کنند آنان را دشمنان داخلی و خارجی می کشند و از آنان بت خواهند ساخت اگر چه واضح است که خیلی از کسانی که دم از رفع حصر می زنند نه به فکر آنان هستند و نه در فکر آرامش این کشوراند.
حجة اسلام عبودی در پایان سخنان خود ضمن محکوم کردن دودستگی ،نفاق وحدای میان ملت ایران ازحضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان لنده برای برگزار این روز در راستای بستن پیمان مجدد با مقام معظم رهبری قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار