کد خبر: ۳۴۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 25 December 2016
در نشست شورای ثبت‌ احوال از اسناد مشاهیر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای هماهنگی ثبت احوال ظهر امروز با حضور معاونین استاندار و دیگر مسئولین برگزار شد.

در این نشست سید علی‌محمد تقوی مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه ثبت احوال کار رسمی خود در استان را از سال 53 آغاز کرد، گفت: از آن زمان تاکنون یک میلیون و 150 هزار سند ولادت و فوت صادر شده است که 950 هزار سند ولادت و قریب به 200 هزار سند وفات صادر شده است.

وی به سه ماموریت اصلی ثبت احوال استان اشاره کرد و گفت: ثبت واقعه حیاتی در مهلت قانونی، صدور اسناد هویتی مکانیزه و ثبت واقعه ولادت و طلاق سه ماموریت اصلی ثبت احوال است که سال گذشته 100 درصد واقعه حیاتی ولادت و فوت در زمان و مهلت قانونی به ثبت رسید.

این مسوول با اشاره به صدور 400 هزار شناسنامه مکانیزه در استان گفت: از سال 89 تاکنون 400 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که هدف‌گذاری ما در سال جاری صدور 60 هزار شناسنامه است که در 9 ماهه سال جاری 47 هزار و 221 شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

تقوی در ادامه با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در استان افزود: از مجموع جمعیت 550 هزار نفری واجد شرایط کارت ملی هوشمند ثبت‌نام 170 هزار نفر انجام شده که برای 140 هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار مورد ازدواج به ثبت رسیده که استان رتبه دوم آمار ازدواج را در اختیار دارد، ضمن اینکه افزایش طلاق در استان نگران کننده است.

به گزارش فارس، در این نشست از اسناد مشاهیر استان رونمایی شد که سردار شهید ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم استان، حجت الاسلام شیخ علی انصاری موسس مجمع شیعه شناسی ایران و دکتر محسن عسکریان موسس و اولین رییس دانشگاه یاسوج به عنوان سه مشاهیر استان بودند.

همچنین از فرمانداران شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و سایر دستگاه‌های همکار با ثبت احوال تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار