کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد که در دو سال گذشته همواره رتبه‌های اول تا سوم اشتغال‌زایی را در میان ادارات مشابه سراسر کشور از آن خود می‌کرد به یکباره به رتبه پانزدهم کشور سقوط کرد تا یک پای مبارزه با بیکاری و ایجاد شغل دراین استان بلنگد.
کد خبر: ۱۹۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 18 March 2016
به گزارش ریواس، ایجاد مشاغل کوچک در استان کهگیلویه و بویراحمد، بهترین نسخه برای کاهش درد بزرگ بیکاری است و کمیته امداد با جامعه هدف فراگیری که دارد، دستگاه اصلی در تولید شغل و توانمند کردن خانواده‌ها است.

بسیارند خانواده‌هایی که بسیاری از شب‌ها گرسنه سر بر بالین می‌گذارند ولی با کمتر از پنج میلیون تومان می‌توان آن‌ها را صاحب شغل و درآمد کرد و به جای پرداخت مستمری به آن‌ها زمینه اشتغال همه اعضای خانواده و کمک به تولید را فراهم کرد.

این نهاد که با شعار توانمندسازی مددجویان، رویکرد جدیدی در حمایت از فقرا داشته است با فرایند نظارتی و گام به گام خود در اجرای طرح‌های اشتغالی، توانسته است درصد زیادی از تسهیلات این حوزه را تا اجرای کامل یک کسب و کار هدایت و مدیریت کند.

این مهم در کمیته امداد، و در چند سال گذشته رویه مناسبی پیدا کرده بود و با فراز و نشیب‌هایی که داشت، می‌توان کارنامه درخشانی را برای آن متصور بود ولی اکنون خبرهای نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد.

نزول قابل توجه رتبه این نهاد در کشور و صف طولانی پرونده‌های متقاضیان کسب و کار آزاد نشانه‌های خوبی از کاروزار کمیته امداد در جنگ با بیکاری و فقر نیست هر چند، عنایت رحیمی‌نیا، معاون اشتغال‌زایی این نهاد از شتاب مطلوب جبران این ضعف خبر می‌دهد.

رحیمی‌نیا با تأیید سقوط رتبه این نهاد در بین ادارات کمیته امداد کشور، از مقام اول به رتبه پانزدهم، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، شتاب کمیته امداد برای بازگشت به جایگاه سابق خود در ایجاد اشتغال، مطلوب است و امیدواریم که در سال آینده با همکاری بانک‌ها بتوانیم طرح‌های اشتغال‌زایی قابل توجهی را برای متقاضیان اجرا کنیم.

به گزارش ریواس، عملکرد نامطلوب این روزهای کمیته امداد در حوزه اشتغال در حالی است که عنایت رحیمی‌نیا روز گذشته در شورای اشتغال استان از همکاری فوق‌العاده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی اشتغالی به مددجویان خبر داد و گفته است: بانک‌ها برای کمیته امداد سنگ‌تمام گذاشتند.

کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در یکسال گذشته و از طریق بانک‌های عامل، ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب مشاغل کوچک پرداخت کرده که از این مبلغ، چهار میلیارد تومان آن از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد و مابقی از محل تسهیلات تکلیفی بانک‌ها بوده است.

حال لازم است که مسئولان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه مدیرکل جدید این نهاد با درک حساسیت موضوع، بکارگیری نیروهای توانمند و تعامل با بانک‌ها بتوانند در سال آینده جهش قابل ملاحظه‌ای به سمت کاهش فقر و بیکاری بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار