کد خبر: ۹۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 15 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از فارس،بخشدار مرکزی بویراحمد نقش دهیاران در درآمدزایی و توسعه روستاها را مهم خواند و گفت: دهیاران با درآمدزایی می‌توانند در توسعه روستاها ایفای نقش کنند و نباید صرفا چشم انتظار اعتبارات ناچیز دولتی باشند.

احمد احمدی‌کیش در نشست هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی که با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، معاون برنامه‌ریزی فرماندار بویراحمد برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: دهیاران با تلاش‌های شبانه‌روزی خود نقش مهم و موثری در توسعه هر روستا دارند که دهیاران بخش مرکزی به نسبت خوب عمل کردند.

بخشدار مرکزی بویراحمد با تاکید بر اینکه نقش بی‌بدیل دهیاران در رفاه و آسایش، ارتقای سطح زندگی مردم و توسعه روستاها، گفت: انتظار می‌رود با توجه به نقش و جایگاه دهیاران وظایف خود را به نحو مطلوب‌تر در راستای رضایت‌مندی مردم انجام دهند.

وی نهاد مردمی دهیاری در کشور را مصداق بارز مردم‌سالاری دینی و آینه تمام‌نمای همدلی و همزبانی دولت و ملت خواند و گفت: روستاها در پی عبور از مدیریت‌های پراکنده و بی‌سامان از برکت نهاد مدیریتی برخاسته از متن جامعه روستایی برخوردار شدند.

احمدی‌کیش ادامه داد: دهیاران در پیوند با شوراهای اسلامی روستا مدیریت نوینی در سطح کشور رقم زدند و طی 17 سال گذشته نقش موثری در تحقق توسعه پایدار و متوازن ملی داشته‌اند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد دهیاری‌های مصوب بخش مرکزی بویراحمد را 100 دهیاری عنوان کرد و گفت: به منظور پیشرفت در امور روستایی نیازمند تعامل دوسویه دهیاران و شوراها با بخشداری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعامل دهیاران و شوراها با بخشداری به نسبت خوب بوده اذعان کرد: برای پیشرفت در امور روستا دهیاران باید کارها و اقداماتی که در حوزه کاری آن‌ها است را به نحو مطلوب و شایسته انجام دهند.

بخشدار مرکزی بویراحمد اظهار داشت: دهیاران با رعایت کردن سلسله مراتب اداری پیگیر امور حوزه خود باشند و با ارتباط سازنده و موثر با مدیران شهرستانی و استانی پیگیر مشکلات و برنامه‌های خود در اداره امور روستا باشند.

این مسئول بر درآمدزایی دهیاران برای توسعه روستاها در بخش مرکزی بویراحمد تاکید کرد و گفت: دهیاران می‌توانند با درآمدزایی در توسعه روستا و ارتقاء شاخص‌ها نقش بسزایی ایفا کنند.

بخشدار مرکزی بویراحمد با تاکید بر اینکه برخی از دهیاران با درآمدهای میلیاردی خود روستاهای خود را توسعه بخشیدند و برخی دیگر از دهیاران نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند و تاکنون آنگونه که باید و شاید با توجه به جمعیت بالای روستاها درآمد مناسبی نداشتند.

وی ادامه داد: درآمدهای دریافتی در سطح روستاها هزینه می‌شود که بر اساس قانون باید 60 درصد هزینه‌های درآمدی در حوزه عمرانی و 40 درصد دیگر در بخش جاری هزینه شود که متاسفانه این امر تاکنون آنگونه که باید و شاید صورت نگرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دهیاران می‌توانند درآمد بسیار بالایی در روستاها داشته باشند و این درآمدها در توسعه و ارتقاء روستاها ایفای نقش کنند از این‌رو دهیاران نباید صرفا منتظر اعتبارات ناچیز دولتی باشند.

احمدی‌کیش در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات از فرصت به دست آمده در جمع دهیاران استفاده کرد و گفت: دهیاران حق استفاده از اموال دهیاری له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی ندارند و در صورت مشاهد و گزارش با متخلفان مطابق قانون انتخابات برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار