کد خبر: ۸۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 25 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درآمدهای مالیاتی این استان، گفت: افزایش این درامدها بیانگر افزایش فعالیت‌های اقتصادی در استان است.

سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران به مناسبت بیان عملکرد دوساله دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: جمع اعتبارات مصوب عمرانی این استان در سال 93 ، 352 میلیارد تومان بوده که این میزان در سال 94 به 640 میلیارد ریال رسیده که این موضوع بیانگر توجه ویژه دولت به این استان است.

وی عنوان کرد: از مجموع اعتبارات سال 92 استان 167 میلیارد تومان تخصیص یافت و در سال 93 از مجموع 382 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به استان 300 میلیارد تومان جذب شد.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد مهمترین دلیل محرومیت استان را عقب ماندگی تاریخی دانست و افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید در این استان 908 پروژه اقتصادی و عمرانی در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که از این تعداد 771 مورد عمرانی و 137 مورد نیز اقتصادی و در مجموع 748 مورد افتتاحی و مابقی کلنگ‌زنی است.

خادمی اعتبار هزینه شده و یا مورد نیاز این پروژه‌ها را 637 میلیارد تومان با اشتغالزایی 4 هزار و 365 نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار 528 میلیارد تومان هزینه پروژه‌های افتتاحی و 108 میلیارد تومان باید هزینه پروژه‌های کلنگ‌زنی شود.

وی بیان کرد: در سال 91، 6 میلیارد تومان، سال 92 ، 10 میلیارد و 600 میلیون و در سال 93، 22 میلیارد و 400 میلیون به دهیاری‌های استان اختصاص داده شد که به طور حتم نقش تاثیرگذاری در توسعه و آبادانی استان داشته است.

خادمی از اتمام طرح آمایش استان کهگیلویه و بویراحمد تا 3 ماه آینده خبر داد و افزود: امید به فعالیت‌های اقتصادی در این استان افزایش پیدا کرده به طوری که سال گذشته در زمینه تحقق درآمد مشخص شده 127 میلیارد تومانی استان شاهد عملکرد بیش از 30 میلیاردی از این مبلغ هستیم که این موضوع بیانگر فعالیت‌های اقتصادی مفید در استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اقتصاد در این استان رونق یافته است، تصریح کرد: امسال 187 میلیارد تومان درآمد برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون 56 میلیارد تومان آن محقق شده است.

خادمی از عملیاتی شدن راه‌ آهن " یاسوج- اقلید" خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه اجرایی شده ولی در یک برنامه‌رسمی با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی و به طور رسمی فعالیتش آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار