کد خبر: ۸۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 23 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۵ ماه گذشته ۹۳۷ هکتار از جنگل‌های این استان طعمه حریق شده است.

پژمان نیک اقبال پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اکبرپور معاون ستاد بحران کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه خدمات امدادی بویژه امداد هوایی و نجات با کمبودهای متعددی مواجه است.

وی از آتش سوزی 937 هکتار از جنگل‌های این استان در سال 94 خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد داشته است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود زیرا در غیر این‌صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه آتش سوزی در سال 94 ، 40 تا 45 میلیارد تومان به جنگل‌های این استان خسارت وارد کرده است، گفت: با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مانور اطفا حریق با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران در استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در زمینه جلوگیری از بحران اعتبار نداریم، خاطرنشان کرد: برای مهار آتش سوزی جنگل‌های استان در زمینه خرید آب معدنی نیروهای مردمی و امدادی نیز اعتبار نداریم.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه در بحث اطفاء حریق هماهنگی مطلوبی بین ادارات عضو ستاد بحران وجود دارد، ابراز کرد: انتظار می‌رود دولت بفکر ایجاد امداد هوایی، امداد نجات و اورژانس هوایی در این استان باشد.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود ستاد بحران کشور در این حوزه توجه داشته باشند به طوری که حداقل یک چرخ بال به استان اختصاص داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 30 درصدی تصادفات منجر به فوت در این استان خبر داد و افزود: این استان در ایام تعطیلات عید فطر سومین استان در زمینه افزایش تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار