کد خبر: ۷۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 07 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد معاون وزیر علوم  در نشست با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار داشت: در این اتاق فکر نخبگان مختلف اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی به تدریج دور هم جمع و در زمینه مسائل بحث و تبادل نظر می‌کنند و بعد از ان در اختیار مسئولان کشوری و استانی قرار می‌گیرد.

سیدضیاء هاشمی ابراز کرد: نتیجه فعالیت اتاق فکر دانشگاه‌های در 30 استان کشور به مرکز استراتژیک ریاست جمهوری ارسال و این مرکز نیز موارد مطرح شده را برای بررسی به مراکز استان‌ها و مسئولان متولی ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حکم رئیس اتاق فکر دانشگاه‌ها با امضاء معاون فرهنگی وزیر علوم و رئیس بررسی‌های ریاست جمهوری است، افزود: اتاق فکرها متکی به دانشگاه‌ها هستند ولی محدود به نخبگان دانشگاه نیست.

هاشمیبا اشاره به اینکه نظام برنامه‌ریزی در کشور متمرکزگرا بوده است، عنوان کرد: بنا داریم با تاسیس و تشکیل این اتاق فکرها این مسیر را عوض و از نظرات نخبگان جهت بهبود وضعیت امور استفاده کنیم.

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه یاسوج طبق شاخص‌های آکادمیک جزو برترین دانشگاه‌های کشور است به طوری که به نسبت دانشجو و استاد رتبه چهارم کشور را دارد و نسبت دانشجو به جمعیت 7 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است، گفت: هم اکنون صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌های کشور داریم.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به اینکه بنا داریم دانشگاه‌ها را به سمت کار آفرینی ببریم، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در چند سال آینده بیش از 3.5 میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار