کد خبر: ۶۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 11 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مهدی خسروی مدرس دانشگاه سی سخت و یکی از دوستداران محیط زیست دنا در جلسه تنوع زیستی زاگرس که ساعتی پیش در محل فرمانداری دنا برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست خواستار تصویب و شناسایی مکانی برای اجرای مرکز اورژانس حیوانات در سی سخت شد.

خسروی در این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای مراقبت و تیمار داری از حیوانات در استان گفت: نمونه این گونه مراکز در قزوین و پارک حیات وحش آفریقا ایجاد شده که در جهت مراقبت از حیوانات زخمی و آسیب دیده فعالیت می کنند.

وی با اشاره به لزوم حمایت شهرداری ها،محیط زیست و منابع طبیعی در اجرای این پروژه گفت: این پروژه در استان قزوین در زمینی به مساحت 50 هکتار تاسیس شده است.

این دوستدار محیط زیست با اشاره به هزینه های بالای نگه داری و مراقبت از حیوانات آسیب دیده و بیمار گفت:در مدت 10 سال اخیر تا کنون عیسی فرهی نسب در خانه خود اقدام به مراقبت از حیوانات زخمی و بیمار میکرد که با توجه به گسترش فعالیت وی نیاز است به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

خسروی ادامه داد :با اجرای این مرکز از طرفی میتوان منطقه زاگرس مرکزی را زیر پوشش درمانی برد و از طرفی در کنار آن رشته های مرتبط با محیط زیست در دانشگاه سی سخت پی ریزی و تدریس شود.

در این جلسه ضمن تصویب اجرای  مرکز اورژانس درمانی حیوانات در سی سخت مقرر شد اعتبارات مورد نیاز از طریق اعتبارات ملی پروژه تنوع زیستی زاگرس تامین و عملیات اجرایی آن شروع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار