فرماندار کهگیلویه:
 صبح امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید با حضور دستگاه‌های عضو در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 07 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه در جلسه انجمن کتابخانه ها و کمیته مطالعه مفید در دهدشت اظهار داشت: کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود.علی پوزش عنوان کرد: یکی ازعمده ترین و بهترین راههای افزایش اطلاعات عمومی مطالعه کتاب است که همین مورد زمینه ساز گام های بعدی برای رفع نیاز می باشد و به گونه مطلوب آن ها رابه قله پیشرفت در همه زمینه های مادی ومعنوی می رساند.
وی با بیان اینکه مطالعه باعث پیشرفت تحصیلی و بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن ذهن شخص می شود، از متولیان فرهنگی خواستار تشویق و ترغیب افراد جامعه نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد.
پوزش در ادامه سهم نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه ها را یادآور شد و با بیان اینکه همه از وضعیت شهرداری دهدشت آگاهی داریم، گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، شهرداری های سراسر شهرستان ملزم هستند ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به حساب کتابخانه های عمومی شهرستان واریز کنند.
فرماندار کهگیلویه با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی از همه دستگاه های فرهنگی شد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه در این نشست ،شعار هفته کتاب و کتابخوانی را "آینده روشن با خانواده کتابخوان” عنوان و اظهار داشت: هفته کتاب از تاریخ ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.
عیسی روح الامین تعداد کتابخانه های فعال در سطح شهرستان و روستاهای بخش مرکزی را ۱۰ باب کتابخانه عنوان و تصریح کرد: ۲۵ نفر نیروی انسانی در این کتابخانه‌ها مشغول به کار هستند.
وی میزان موجودی کتاب در کتابخانه های کهگیلویه را ۱۱۵ هزار و ۷۵۵ جلد عنوان و خاطرنشان کرد: هر ماه به صورت مرتب عنوان های جدیدی به این کتب ها اضافه می شود.
روح‌الامین با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر فعال عضو کتابخانه هستند، گفت: پیش بینی می شود در هفته کتاب و کتابخوانی این تعداد به ۱۰ هزار عضو برسد.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه افزود: پروژه نیمه تمام کتابخانه کوی شاهد که سالیان سال با پیشرفت ۴۶ درصدی راکد مانده بود، هم اکنون با پیگیری های انجام شده با اعتباری بالغ بر ۷۰۱ میلیون تومان هفته آینده آغاز به کار و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
روح الامین از افتتاح کتابخانه روستای درغک با تمام تجهیزات در هفته کتاب و کتاب خوانی خبر داد و بیان کرد: به زودی شاهد راه اندازی کتابخانه روستای کلایه سفلی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه شهرداری های باید از محل درآمد خود نیم درصد آن را به کتابخانه ها بپردازند، عنوان کرد: متاسفانه شهرداری کهگیلویه تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده اند.
روح الامین سهم نیم درصد کتابخانه در سال گذشته را ۴۰ میلیون عنوان و خواستار پرداخت این مبلغ از شهرداران به کتابخانه شد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه، کتابخانه های عمومی را نماد فرهنگی هر شهر دانست و بیان کرد: اگر شهرداری‌ها در راستای فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه ها بیشتر خواهد شد.وی با تاکید بر لزوم حل این مشکل افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج و توسعه نهضت مطالعه مفید، همه موظف به اجرای خط مشی‌ها و راهبردهای رهبری در این زمینه هستیم.


خبرنگار : سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار