کد خبر: ۵۱۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 30 October 2017
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 هزار و 184 نفر از شهرستان کهگیلویه در سامانه کارورزی نام نویسی کرده‌اند.
گودرز رحیم‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 126 نفر مرد و بقیه زن هستند.
وی با اشاره به سهمیه پیش‌بینی شده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در طرح کارورزی، افزود: این سهمیه 300 نفر بوده و در صورت افزایش متقاضی سهمیه این شهرستان‌ها بیشتر خواهد شد.
بر اساس طرح کارورزی فارغ التحصیلات طبق شرایط خاص و توافقی که بین دولت و کارفرمایان صورت می گیرد دوره های کارورزی را طی می کنند و برای ورود به بازار کار محیا می شوند.
رحیم نژاد بیان کرد: نرخ بیکاری سال 1395 کهگیلویه و بویراحمد حدود 12.96 درصد و این رقم در مدت مشابه سال قبل در شهرستان کهگیلویه معادل 13.1 درصد بوده که نسبت به میانگین نرخ استانی بیشتر است.
وی عنوان کرد: مدت تعیین شده برای دوره کارورزی 6 ماه و برای شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده تا 9 ماه قابل افزایش است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه‌های ثبت شده استان در سامانه کارورزی 36 کارگاه هستند.
وی تصریح کرد: هم اینک 179 واحد پذیرنده کارورزی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
رحیم نژاد ابراز داشت: در شهرستان کهگیلویه 31 کارگاه برای ثبت‌نام در این سامانه اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی همچنین از تشکیل 15 تعاون روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت متقاضیان می‌توانند با حضور در این تعاونی نام نویسی کرده و شاغل شوند.
بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه، نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال به 10.8 درصد کاهش یافت.
نرخ بیکاری سال 1394 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 1395 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود 12.1 درصد رسیده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار