مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 12 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
پرداختن به موضوع ترامپ و کلینتون نان و آب نمی‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختن به موضوع ترامپ و کلینتون نان و آب نمی‌شود.
عدل‌ هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در واکنش به اظهارات برخی در خصوص رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: متاسفانه یک عده تمام فکر و ذکرشان این شده که‌ چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شده است.
وی ادامه‌ داد: این‌ جای تعجب است که عده‌ای منتظر باشند چه‌ کسی رئیس جمهور آمریکا بشود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما 37 سال است دولت‌های مختلف آمریکا را تجربه کرده‌ایم از دموکرات گرفته تا جمهوری‌خواه، از ترامپ و کلینتون گرفته تا بوش‌ پسر و بوش‌ پدر که رفتار هم آن‌ها یکی بوده است.
وی ادامه داد: بهتر است بجای تحلیل‌ کردن‌ها که ترامپ خوب است یا بد مواظب جهان اطرافمان باشیم که چه می‌گذرد.
هاشمی‌پور تاکید کرد: اگر چشمانمان را باز کنیم متوجه می‌شویم امروز علمدار شیعیان جهان پیش‌بینی‌هایش کارشناسان دنیا را متحیر کرده است اما متاسفانه عده‌ای به این فکر می‌کنند بعد از ترامپ چه می‌شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌ جای اینکه تا شش‌ ماه وقت خود را تلف کنیم و تفسیر و تحلیل کنیم که حالا دیدگاه ترامپ چیست و چه خواهد شد بهتر است به فکر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری باشیم.
وی‌ افزود: در سال‌های اخیر اقتصاد مقاومتی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است ولی متاسفانه شاهد هستیم که شکل واقعی به‌ خود نمی‌گیرد، لذا من توصیه می‌کنم برای اجرایی شدن فرامین رهبری باید از شعارگرایی خارج شویم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان اینکه مردم با بصیرت ما می‌دانند که آمریکا دشمن ما بوده و تکلیف آنها امروز در دنیا مشخص است خاطرنشان کرد: ما وقت این را نداریم که وقت خود را صرف تحلیل و تفسیر کنیم که دیدگاه ترامپ چیست، لذا آن چیزی که برای ما مهم و از واجبات است پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری است که امروز نقشه راه جهان اسلام و شیعیان است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری که همچون ناخدای جهان اسلام است در دنیا قد علم کرده است.
تقاضای کمک بیمه نوین از دستگاه قضا
رئیس بیمه نوین شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلاهبرداران و خسارت های غیرواقعی ضربات سنگینی بر بیمه ها وارد کرده اند.
محسن یوسفی در گفت و گو با کبنانیوز با بیان اینکه بیمه نوین در تمام زمینه های بیمه ای فعالیت دارد، اظهار کرد: در بیمه نوین خدمات زیادی از جمله بیمه باربری، آتش سوزی، مسئولیت، اتومبیل، اشخاص انفرادی، مهندسی و انرژی، طرح های مخصوص و اشخاص گروهی ارائه می شود.
رئیس بیمه نوین شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این بیمه از سال ۸۴ در بازار بیمه فعالیت دارد، افزود: مأموریت شرکت بیمه نوین ارائه خدمات بیمه ای متنوع و با کیفیت به منظور ایجاد امنیت مالی و آرامش برای آحاد جامعه است.
یوسفی افزود: بیمه نوین در بازار بیمه افتخارات زیادی به دست آورده است و بر کیفیت خدمات تاکید دارد.
وی با اشاره به خسارت های غیرواقعی در صنعت بیمه، اظهار کرد: کلاهبرداران با ترفندهای خاص ضربات سنگینی بر بیمه ها وارد کرده اند، بطوریکه عده ای با انجام برخی اقدامات صوری و غیرواقعی به دنبال منفعت خود از بیمه ها هستند.
رئیس بیمه نوین شعبه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلیه شرکت های بیمه ای پشتوانه خود را قوه قضائیه می دانند که انتظار می رود همچنان گذشته عزم جدی برای برخورد با این سودجویان وجود داشته باشد.
یوسفی تصریح کرد: انتظار می رود مسئولان دستگاه قضا به کمک شرکت های بیمه ای بیایند.
ماندگاری پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد 70 درصد است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج گفت: میزان ماندگاری پزشکان با اجرای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد به 70 درصد رسیده است.
پرویز یزدان پناه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 100 پزشک در 2 سال گذشته در راستای طرح تحول نظام سلامت و سال جاری نیز 50 پزشک در این استان جذب شده اند.
وی گفت: استقرار پزشکان مقیم از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با سایر استانها در کهگیلویه و بویر احمد آغاز شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج افزود: متخصصان مقیم در این راستا در دهدشت در سه رشته، گچساران 2 رشته، بیمارستان امام سجاد(ع) سه رشته و بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در پنج رشته حضور دارند.
یزدان پناه عنوان کرد: 66 پزشک در این برنامه مشارکت و خدمات لازم را به مردم ارائه می دهند.
وی اظهار کرد: 200 هزار بیمار از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بستری و از مزایای آن بهره مند شدند.
یزدان ‌پناه افزود: سهم استان از ارتقای هتلینگ بیمارستانها 150میلیارد ریال بوده که بیش از 85 درصد بخش‌های بیمارستان‌های استان بازسازی شدند.
اجباری شدن مشاوره ژنتیک در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجباری شد مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، امیدواری زیادی برای کاهش معلولیت‌های ژنتیکی در آینده وجود دارد.
علیرضا موسوی‌امجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد زاییده مشکلات ژنتیکی است، اظهار کرد: تعداد معلولیت‌ها به نسبت جمعیت در استان ما زیاد است که باید کاری برای کم کردن این مشکل در استان انجام می‌شد.
وی ادامه داد: در استانی که محرومیت‌های زیادی در حوزه معیشتی مردم داریم اگر خانواده‌ای علاوه بر محرومیت‌های معیشتی، معلولی هم در خانواده داشته باشد زندگی سخت و طاقت‌فرسایی خواهد داشت.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چنین خانواده‌هایی در استان ما کم نیستند و در حال حاضر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: بهترین راه برای کاهش معلولیت‌ها در استان در وهله نخست اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است.
این مدیر در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به رسالت خود برای پیشگیری از مشکلات عمل کنند و به یاری دستگاه‌هایی مانند بهزیستی بشتابند.
موسوی‌امجد تبیین کرد: به همین منظور طی تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی و ثبت اسناد و استانداری امضا کردیم از این پس مشاوره ژنتیکی در استان قبل از ازدواج اجباری شد.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از این حضور و تعامل اداره‌کل ثبت اسناد استان مطرح کرد: با این تعامل و همکاری که برقرار شد در آینده شاهد کاهش چشمگیر معلولیت‌ها در استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در استان معلولیت‌هایی که ناشی از تصادفات و حوادث کار باشد کمتر یافت می‌شود، توضیح داد: بیشتر معلولیت‌ها به دلیل مشکلاتی است که با مشاوره و عمل به مشاوره ژنتیک می‌توان برطرف کرد.
این مسؤول با درخواست از رسانه‌ها برای تبیین این موضوع در رسانه‌ها و مطبوعات استان برای نهادینه شدن در بین مردم به خصوص جوانانی که در شرف ازدواج هستند افزود: جوانان با چنین مشاوره‌هایی مشکلات بعدی را در زندگی نخواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار