مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : پسماند و پساب موضوع بازدید مشترک معاون حقوق عامه دادستانی و محیط زیست از بیمارستان های یاسوج بود.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ 15 June 2024

به گزارش تابناک  کهگیلویه وبویراحمد ، صبح امروز معاون نظارت و پایش، اداره آزمایشگاه محیط زیست و معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان از ۲ بیمارستان شهید جلیل و امام سجاد یاسوج بازدید کردند .

اسلام جاودان خرد گفت: مطابق با قانون، معرفی به مراجع قضایی، آخرین اقدامی است که محیط زیست پس از پایش صنایع آلاینده و اخطاریه‌های زیست محیطی مدت دار باید انجام دهد.

وی گفت: پس از عدم رعایت موارد بهداشتی و رفع نکردن موارد آلاینده در حوزه پسماند و پساب توسط بیمارستان‌های شهید جلیل و امام سجاد در بازدید‌های قبلی و صدور اخطایه‌های زیست محیطی، موضوع به مراجع قضایی گزارش شد تا جائیکه بازدید میدانی معاون حقوق عامه دادستانی از وضعیت پساب و پسماند دو بیمارستان را در پی داشت.

جاودان خرد گفت: متاسفانه وضعیت پسماند‌های عفونی هر دوبیمارستان بهداشتی نبوده فلذا تصمیم‌های مهم موضوعی بود که معاون حقوق عامه دادستان اتخاد نمود.

وی ادامه داد : خرید و نصب دستگاه اتوکلاو در بیمارستان شهید جلیل برای بی خطر سازی پسماند‌های عفونی حداکثر یک ماه و مدیریت پسماند‌های دپو شده در بیمارستان امام سجاد ظرف ۷۲ ساعت، مهلت ۱۵ روزه به بیمارستان امام سجاد برای ارتقاء سیستم تصفیه خانه، ارتقای اتوکلاو و امحای پسماند، تخلیه چاه‌های پساب موجود و مهلت ۷۲ ساعته جهت مدیریت پسماند‌های دپو شده در این بیمارستان از تصمیم‌های مهمی بود که اتخاذ و به مسئولان هر دو بیمارستان ابلاغ گردید.

جاودان خرد گفت: پس از انقضاء مهلت مقرر کارشناسان مجدد بازدید خواهند کرد در صورت عدم رعایت موارد خواسته شده قانون تصمیم گیری خواهد نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار