معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جزئیات برگزاری اجلاسیه ۱۸۰۰ شهید این استان در مهرماه امسال را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۵۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 13 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، فتاح محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گچساران اظهار داشت: امسال چند رویداد مهم فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاسیه بزرگ 1800 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از این رویدادهای مهم فرهنگی است، افزود: این اجلاسیه بزرگ در مهرماه امسال برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجلاسیه بزرگ 1800 شهید استان از 11 تا 15 مهرماه به مدت 5 روز در این استان برگزار می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این اجلاسیه با حضور یکی از سران قوای سه گانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این اجلاسیه یادواره‌هایی از جمله یادواره شهدای طلاب، شهدای دانش‌آموز و زنان شهید برگزار می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم قبل از برگزاری اجلاسیه یک دیدار عمومی با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم البته این موضوع هنوز قطعی نشده و در صورت قطعی شدن مسئولان برگزاری اجلاسیه، تعدادی از خانواده‌های شهدا و بخشی از مردم با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهیم داشت، این امکان نیز وجود دارد که فقط اعضای ستاد مرکزی کنگره با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تلاش برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن اجلاسیه 1800 شهید این استان تأکید کرد و افزود: پس از 30 سال این وظیفه بزرگ نصیب ما شده و وظیفه داریم که برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن این اجلاسیه تلاش کنیم.

محمدی بر فضاسازی محیطی مناسب در زمان برگزاری اجلاسیه 1800 شهید استان تأکید کرد و گفت: نمایشگاه آثار شهدای استان در این اجلاسیه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها یک خلبان شهید دارد و آن متعلق به شهرستان گچساران است، ابراز کرد: شهید ابراهیم امیدبخش تنها خلبان شهید در این استان و متعلق به گچساران بوده که از مسئولان این شهرستان درخواست می‌شود که تندیس آن هر چه سریع‌تر در یکی از میدان‌های ورودی یا خروجی این شهر نصب شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ راهبردی است، اظهار داشت: پاسداری و ترویج و نشر این فرهنگ یک وظیفه بوده و همه مردم و مسئولان وظیفه دارند برای ترویج آن تلاش کنند.

محمدی با اشاره به تهدیدات دشمنان در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از بهترین راهکارها برای مقابله با تهدیدات دشمنان است.

وی با بیان اینکه شهید پس از شهادت خود جاودانه است، افزود: روح شهید ناظر بر اعمال و رفتار ما بوده و شهدا در راه خدا جان خود را فدا کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره بین المللی حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) در گچساران در اواخر امسال خبر داد و افزود: به زودی نشست برنامه‌ریزی این کنگره با حضور مسئولان کشوری از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار