رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد یکی از ایل‌راه‌های واگذار شده به اشخاص حقیقی را ایل‌راه حوزه شلال‌دان عنوان کرد و گفت: به صورت جدی پیگیر واگذاری این ایل‌راه و آزادسازی حریم‌ها هستیم.
کد خبر: ۲۲۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 07 May 2016
جمشید قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، جمعیت عشایر شهرستان بویراحمد را شش هزار و 43 خانوار با جمعیتی بالغ بر 37 هزار و 699 نفر عنوان کرد و گفت: تولیدات سالانه عشایر شهرستان از 459 هزار و 368 راس دام 3 هزار و 700 تن گوشت قرمز، یک‌هزار و 800 تن شیر و 132 هزار و 500 تخته پوست است.

رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد گلیم، جاجیم و در بخش کشاورزی تولید جو، گندم، باغات و صیفی‌جات را از دیگر تولیدات عشایر شهرستان عنوان کرد و گفت: خدمات‌رسانی به عشایر کوچنده و نظارت، حمایت و هدایت شبکه‌های تعاونی عشایری، مطالعه و توسعه جامع مناطق عشایری، عملیات اجرایی اسکان عشایر، ساماندهی و توسعه اشتغال عشایر، آموزش عشایر از برنامه‌های امور عشایر جهت خدمات‌رسانی به جامعه هدف است.

قائدی در ادامه با اشاره به آغاز کوچ عشایر اظهار کرد: تمهیدات لازم برای کوچ عشایر اتخاذ شده لذا انتظار می‌رود نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت عشایر همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه کوچ سنتی به فراموشی سپرده شده و بسیاری از جامعه عشایر با کامیون دام خود را جا به جا می‌کنند، گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب و رفع مشکلات جامعه عشایر شاهد کوچ سنتی در سطح استان و شهرستان باشیم.

قائدی با تاکید بر اینکه عشایر در زمان کوچ به دلیل واگذاری بخش زیادی از ایل‌راه‌ها به اشخاص حقیقی با مشکلاتی مواجه می‌شوند، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته شاهد واگذاری ایل‌راه‌های عشایری به افراد حقیقی هستیم که جامعه عشایر را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

این مسؤول یکی از ایل‌راه‌های واگذار شده به اشخاص حقیقی را ایل‌راه حوزه شلال‌دان عنوان کرد و گفت: با توجه به واگذاری ایل‌راه شلال‌دان هم اکنون به باغات ثمری چند ساله تبدیل شدند که با این وجود به صورت جدی پیگیر واگذاری این ایل‌راه هستیم.

وی تصریح کرد:همچنان پیگیر آزادسازی حریم‌ها هستیم و از هیچ تلاشی برای رفاه و آسایش عشایر کوتاهی نمی‌کنیم.

رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد در ادامه با بیان اینکه 900 کیلومتر از ایل‌راه‌های استان در شهرستان بویراحمد است، گفت: صیانت و حراست از ایل‌راه‌ها امری ضروری است لذا انتظار می‌رود دستگاه‌ها در راستای حفاظت از ایل‌راه‌ها همکاری لازم را با امور عشایر داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار