مدیر برنامه وبودجه استان کهگیلویه وبویراحمد به طرح آمایش سرزمینی اسنان اشاره داشت و گفت: حضور نداشتن برخی از مدیران در این طرح غیرقابل بخشش است و اگر امروز توسعه در استان ما رقم نمی خورد مشکل خودمان هستیم که کاری نمی کنیم.
کد خبر: ۲۲۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 03 May 2016

به گزارش بویرخبر،حسن نورزی در دومین نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد به تدبیر جدید مسئولان برای توسعه پروژه های عمرانی رها شده دولت در سال جدید اشاره کرد و گفت: بيش از يكهزار و 700 پروژه نيمه تمام با اعتبار مورد نياز بيش از دو هزار ميليارد تومان وجود دارد كه به هيچ وجه دولت توان اجرايي كردن انها را با شرايط اعتباري و منابع مالي محدود ندارد.

راهی به جزء واگذاری به بخش خصوصی نداریم!

وی تصریح کرد:واگذاري طرح هاي عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي و پيمانكاران با توان مالي بالا از راهبردها و اولويت هاي مهم اقتصادي در دولت يازدهم و اين استان در سال 95 خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بدون شك استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در شرايط كنوني مهمترين راهكار براي شتاب بخشي در روند اجرايي و تكميل اين طرح ها است.

تهیه و تدوین کتابچه اقتصاد مقاومتی در استان

نوروزی از تهيه كتابچه برنامه ها و راهبردهاي اقتصاد مقاومتي در استان ظرف هفته جاري خبر داد و گفت: هر دستگاه اجرايي موظف به تدوين برنامه هاي عملياتي و قابل اجرا با برش استاني و البته متناسب با برنامه هاي كلان كشوري است.


وي بیان کرد كرد: هر دستگاهي بايد چهارشنبه هر هفته برنامه هاي عملياتي و اجرايي خود در زمينه اقتصاد مقاومتي را به سازمان برنامه ريزي استان ارائه داده تا پس از جمع بندي نهايي و با امضاي استاندار براي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور ارسال شود.

تلاش برای خروج 200واحد تولیدی از رکود!

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد از تلاش برای خروج 200 واحد تولیدی از رکود در استان با اعمال برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بیش از 200 واحد تولید راکد کهگیلویه و بویر احمد امسال با اعمال سیاستهای اقتصاد مقاومتی به چرخه تولید و اشتغال باز خواهند گشت.

نوروزی خاطر نشان کرد: برای عملیاتی شدن این مصوبه کمیته های ویژه ای راه اندازی شده که در پس از آسیب شناسی، راهکارها و اقدامات حمایتی به صورت ضربتی برای خروج واحدهای صنعتی از رکود اقدام خواهد شد.

نرخ اشتغال در استان37درصد است

وی به پائین بودن نرخ مشارکت در تولید و اشتغال در استان اشاره کرد و گفت : این نرخ بر اساس ارزیابی صندوق بین المللی کار در کشور 37 اما در جهان 70 درصد است .

نباید تنها به دولت متکی بود؟

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد واسطه گری، بروکراسی اداری، قاچاق و رانت خواری را از عوامل کاهش نرخ مشارکت درتولید و اشتغال در کشور عنوان کرد و افزود: برای رفع موانع تولید و اشتغال نباید تنها به دولت متکی شد، بلکه گام اول را باید بخش خصوصی با مدیریت بهتر و با توجه به فرایندهای اقتصادی بر دارد .

نوروزی به جلسات برگزار شده مسئولان استان برای اجرای برنامه ششم توسعه در استان اشاره کرد و گفت: در این برنامه باید طرحها و برنامه هایی ارائه شود که به سمت اجرایی شدن برود.

تمامی اعتبارات به استان تعلق نگرفت

وی به ابلاغ اعتبارات عمرانی استانی سال 95به استان اشاره کرد و گفت:در سال گذشته میزان بودجه عمرانی به طور کافی به برخی پروژه ها تعلق نگرفت که بیشتر به دلایل کشوری و نبود بودجه کافی بود.

زیبنده استان نیست؟

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد رشد کم و حتی راکد برخی از پروژه ها مهم را زیبنده استان ندانست و افزود: در حال حاضر دوادزه پروژه را برای واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته ایم که چهار پروژه در حال واگذاری است.

دلیل توسعه نیافتگی استان خودمان هستیم؟!

نوروزی به طرح آمایش سرزمینی استان اشاره داشت و گفت: حضور نداشتن برخی از مدیران در این طرح غیرقابل بخشش است و اگر امروز توسعه در استان ما رقم نمی خورد مشکل خودمان هستیم که کاری نمی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار