تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
دراین آتش سوزی 30 هکتار از جنگل های منطقه ارتفاعات آبزانو کوه سرخ دچار حریق شدند
کد خبر: ۲۲۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 02 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد  مدیرکل محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت :در دوازدهمین روز از دومین ماه سال 30 هکتار از جنگل های آبزانو واقع در منطقه حفاظت شده کوه سرخ گچساران با گونه غالب بلوط دچار حریق شدند.

سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه این آتش سوزی نخستین حریق سال 95 بوده که در ساعت 19 اتفاق افتاده و پس از 5 ساعت تلاش در ساعت 24 بطور کامل مهار گردید گفت: در این آتش سوزی گونه های جنگلی بلوط , کلخنگ , تنگس , بادام کوهی , گون و آشیانه گونه های جانوری شغال , گراز, گرگ , پلنگ و سنجاب از بین رفته است.

مدیرکل محیط زیست استان ضمن اشاره به اینکه آتش سوزی بطور کامل مهار شده افزود: علت آتش سوزی در دست بررسی است و به محض مشخص شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

هاشمی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران و تشکل های مردم نهاد که در مهار این آتش سوزی نقش داشتند افزود: نیروهای مردمی روستاهای انجیر سیاه , سعادت آباد, آب توت و همچنین دستگاهای اجرایی یگان حفاظت منابع طبیعی , نیروی انتظامی (پاسگاه انتظامی عبدالهی ) نیروهای مقاومت بسیج حوزه لیشتر سهم بسزایی در مهار کامل این آتش داشتند.
کوه سرخ با مساحت 33 هزار هکتار بین دو شهرستان گچساران و دهدشت واقع شده که استاندارد جهانی تعریف شده به ازای هر 1000 هکتار یک محیط بان, نیاز به 33 نفر نیروی محیط بان دارد درصورتیکه تعداد 9 محیط بان کار حفاظت از این منطقه را انجام میدهند .که این یعنی هر محیط بان کار نزدیک به 4 نفر را انجام میدهد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار