فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: صیانت از ایل‌راه‌های این شهرستان مهم و ضروری است.
کد خبر: ۲۱۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 24 April 2016
به گزارش ایسنا،سید محمد کاظم نظری در جلسه امور عشایر شهرستان بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: مصداق واقعی تحقق شعار امسال عشایر است.

وی بیان کرد: جامعه عشایر به جهت تولید گوشت قرمز نیازمندی کشور به واردات گوشت را کاهش داده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه جامعه عشایر نیازمند توجه جدی مسئولان و متولیان امر است، خاطرنشان کرد: جمعیت زیادی از شهرستان عشایر بوده که مستلزم حمایت هرچه بیشتر نهادها و ارگان‌های مربوطه بوده تا این قشر زحمت‌کش دغدغه‌ای نداشته باشند.

نظری با اشاره به در پیش بودن کوچ عشایر بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب کوچ عشایر در موعد مقرر تاکید و تصریح کرد: مشکلات کوچ بررسی و از کوچ زودرس جلوگیری شود تا از منابع طبیعی و انواع گونه‌های گیاهی صیانت و حفاظت شود.

وی از اولویت‌های کوچ عشایر را بازگشایی راه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اداره راه نسبت به بازگشایی راه‌ها برای ایام کوچ اقدام کند و در صورت بروز هرگونه مشکلی به فرمانداری اعلام شود تا از ظرفیت و توان دیگر دستگاه‌ها استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد بر لزوم تامین امنیت عشایر در ایام کوچ تاکید و عنوان کرد: نیروی انتظامی نسبت به تامین امنیت جامعه عشایر در ایام کوچ تمهیدات لازم را اتخاذ کند تا در این ایام کوچ با مشکلی مواجه نشویم.

نظری بیان کرد: حفاظت از ایل‌ راه‌های شهرستان بویراحمد امری مهم و ضروری بوده است بنابراین دستگاه‌های متولی باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه تفاوت کاملا مشهودی در قیمت گوشت خریداری شده از عشایر وجود دارد، اضافه کرد: متاسفانه تفاوت قیمت گوشت خریداری ‌شده از عشایر تا به دست مصرف کننده برسد بسیار زیاد بوده و باید این موضوع چاره‌اندیشی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار