استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریالی پژوهشی امسال این استان از محل یک درصد اعتبارات هزینه ای 26 دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه ای استان باید به طور کامل جذب و هزینه شده و هیچ مبلغی از آن برگشت داده نشود.
کد خبر: ۱۸۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 22 February 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی عصر یکشنبه در نشست کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اعتبار علاوه بر یک درصد اعتبارات پژوهشی هر یک از دستگاه های اجرایی استان بوده و بر اساس قانون آخرین مهلت جذب و هزینه کردن آن نیز 31 فروردین ماه 95 است.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای هزینه کردن این مبلغ تعریف اولویت های اصلی پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد و تعیین و اجرای چند طرح تحقیقاتی مهم از بین آنهاست.
خادمی اظهار کرد: این میزان اعتبار می تواند در زمینه تامین زیرساخت های مورد نیاز فناوری و پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد نیز هزینه شود.
وی عنوان کرد: برگزاری چند همایش علمی مهم و مفید در اوایل سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد از دیگر روش های هزینه کردن این میزان اعتبار خواهد بود.
خادمی ابراز داشت: این میزان اعتبار باید هدفمند هزینه شود به طوری که برای بخش پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اثرگذار و کارساز باشد.
وی با تاکید بر لزوم بهبود هر چه بیشتر وضعیت پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: سعی شود که هفته پژوهش سال آینده در این استان به لحاظ علمی، تحقیقاتی و فناوری پربارتر از قبل باشد.
خادمی خواستار بررسی و ارزیابی فعالیت های پژوهشی انجام شده در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در هفته پژوهش هر سال شد.
وی گفت: تدوین مدل ها و الگوهای جدید برای انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد ضروری به نظر می رسد.
در این نشست 9 پژوهشگر برتر، چهار فناور برتر، چهار دبیر برتر کمیته های هفته پژوهش امسال کهگیلویه و بویراحمد و دو دانشگاه فعال یاسوج در امور پژوهشی شامل دولتی و آزاد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار