این حرکت های جهادی علاوه براینکه خدمت به خلق بوده و در محرومیت زدایی از قشرهای مستضعف جامعه موثر است، برای خودِ افرادجهادگر بیشتر از خلق مفید است.
کد خبر: ۱۸۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 15 February 2016
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام، سابقه گروه های جهادی به جهاد سازندگی باز می گردد که بعد از انقلاب راه اندازی شد و عده ای از جوانان به فرمان امام، در مناطق محروم، فعالیت کردند و بسیاری از مناطق محروم را آباد کردند.
اردوهای جهادی یک سرگرمی شیرین که هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد و به سرگرمی هایتان اضافه شده نیست بلکه، یک ذکر است که مجاهد بودن را در دل انسان یادآوری می کند.
این حرکت های جهادی علاوه براینکه خدمت به خلق بوده و در محرومیت زدایی از قشرهای مستضعف جامعه موثر است، برای خودِ افراد جهادگر بیشتر از خلق مفید است.
انسان تا زمانی که فقط به منافع خود فکر می‌کند، دارای انگیزه‌ های صرفاً شخصی و مادی‌ می باشد و محدود به دنیای شخصی خودش است اما وقتی دایره نگاه و خدمت خود را گسترش می دهد واقع‌بین و دردمند شده و از خدمت به دیگران لذت می‌برد و رشد معنوی می کند.
تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای جهادی همواره مورد توجه رهبر انقلاب نیز بوده است.
ایشان در دیدار با گروه های جهادی این جوانان جهادگر را سفيران كار و تلاش می خواند و می فرمایند: " وقتى شما در يك محيطى حاضر مي‌شويد؛ در كوير، در كوهستان، در نقاط دور از دسترس، در ميان مردم محروم مشغول كار مي‌شويد، جوانى كه در آنجاست، از شما الهام مي‌گيرد و شما مي‌شويد سفير تلاش و كار و خدمت و جهاد و مجاهدت. «من احياها فكانّما احيا النّاس جميعا»؛ شما دل‌ها را زنده مي‌كنيد؛ فايده‌ بزرگى است. فوائد فراوانى در اين كار هست. اين جريان عظيم را حفظ كنيد."
گروه جهادی میثاق شهرستان چرام نیز که با الهام گیری از پیام های مقام معظم رهبری و توسط عده ای از جوانان انقلابی این شهرستان شکل گرفته است، تاکنون در مناطق محروم این شهرستان فعالیت های خوبی را انجام داده است و از این طریق به محرومیت زدایی مناطق محروم کمک کرده است .
آخرین فعالیت گروه جهادی میثاق در روستای محروم پاده بخش سرفاریاب بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار