استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف مشترک و محوریت اصلی در کار مجریان، نامزدها و طرفداران انها برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق های آرا است.
کد خبر: ۱۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷ 14 February 2016
به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در جمع نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی کسانی که وارد عرصه انتخابات شده اند باید برای اجرای قانون و حضور باشکوه وسلامت انتخابات تلاش کنند.
وی خطاب به نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد، تاکید کرد: کسی که به دنبال جایگاه قانونگذاری است، باید در تمام مراحل قانون را رعایت کند.
خادمی با بیان اینکه در نتیجه اجرای قانون نیز شاهد کاهش تنش ها، حاشیه ها و التهاب آفرینی های غیراصولی در عرصه انتخابات خواهیم بود، بر پرهیز جدی نامزدها و هواداران انها از دامن زدن به بحثها و مسائل قومی و طایفه ای تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: انتخابات به عنوان نماد و مظهر اصلی مردم سالاری دینی در کنار رقابت های سالم و منطقی موجب اقتدار، عزت و شکوه بیش از پیش ایران اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی خواهد بود.
وی اظهار کرد: رسالت اصلی مجریان انتخابات در وهله نخست ایجاد زمینه و شرایط برای مشارکت با شکوه مردم و تامین کامل سلامت انتخابات است.
وی اظهار امیدواری کرد: نامزدهای انتخابات در حوزه های مختلف انتخابیه خود بدون دغدغه در اندیشه رقایت های سالم و گرم کردن تنور انتخابات البته با رعایت موازین، اصول و معیارهای قانونی باشند.
وی تصریح کرد: بی شک مجریان و دست اندرکاران انتخابات نیز مکلف هستند تا زمینه این رقابت سالم را برای نامزدها و بر اساس دیدگاه های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری فراهم کنند.
خادمی بر ضرورت رعایت ادبیات و منش اخلاقی و قانونی در تبلیغات نامزدها تاکید کرد و گفت: انتخابات مظهر رقابت منطقی وحقوق رقبا و مردم است.
وی تصریح کرد: طرفداران نامزدها نیز باید سعی کنند تبلیغات انتخاباتی آنها با قانون شکنی همراه نباشد و از تبلیغات ناسالم پرهیز شود.
وی تصریح کرد: رقابت های منطقی و سالم و نیز گزینش افراد اصلح در عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بهترین، باارج ترین و مناسب ترین راه برای رشد، توسعه و رونق استان در ابعاد مختلف است.
خادمی ابراز داشت: جلب اعتماد و اطمینان مردم ، تضمین سلامت و امنیت انتخابات و نیز انسجام و همگرائی مردم در این عرصه مهم سیاسی مهمترین اولویت مجریان انتخابات و دولت است.
وی تحقق قوانین و سلامت و امنیت برگزاری انتخابات را برای مجریان و دست اندرکاران بسیار مهم خواند و گفت: این موضوع نیز اکنون مهمترین پروژه دولت تدبیر و امید بشمار می رود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و طرفداران انها ، رعایت حقوق نظام، مردم، و حریم قانون و ضوابط انتخابات از دو منظر شکلی و محتوائی تاکید کرد.
وی تصریح کرد: هیچ سازمان یا دستگاهی به جز وزارت کشور و شورای نگهبان تحت عنوان برای اجرای قانون و یا نظارت بر انتخابات مجاز نیست در این امر دخالت کند.
خادمی بیان کرد: در تبلیغات نیز باید معیارهای تشخیص مردم برای انتخاب فرد اصلح را ارتقاء داد تا آنها شاخص ها و بهترین ها را تعیین کنند.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید نسبت به وعده هایی که عملی نخواهد شد، تخریب رقیب، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی، ورود افراد با اسلحه و دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای پرهیز کنند.
خادمی اظهار کرد: بدون شک حضور پر فروغ همراه با شور وشعور و اگاهی مردم در صحنه انتخابات موجب تقویت بنیان و آرمان های والای نظام و انقلاب خواهد بود.
وی با تبریک ایام الله 22 بهمن و تقدیر از حضور باشکوه مردم در خلق شور وحماسه ای دیگر، گفت: این مشارکت باصلابت و دشمن هراس زمینه و مقدمه ای برای حضور پرشور در عرصه انتخابات پیش رو است.
در این نشست نیز جمعی از نامزدهای انتخاباتی سه حوزه انتخابیه استان، مسائل و پیشنهادهای خود را برای هرچه بهتر برگزاری انتخابات و رونق و شکوفایی استان نیز بیان کردند.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد دارای سه کرسی مجلس شورای اسلامی است.
نامزدهای انتخاباتی حاضر در صحنه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام به رقابت خواهند پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار