معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری در صورت مشاهده تخلف با کارشناسان متخلف به شدت برخورد کنند.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 23 November 2015
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری در صورت مشاهده تخلف با کارشناسان متخلف به شدت برخورد کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از تسنیم ، پژمان نیک اقبال در نشست کانون کارشناسان رسمی دادگستری بابیان اینکه چند سالی از تأسیس این کانون در استان می‌گذرد، اظهار داشت: در بعضی از موارد، سلیقه کارشناسان خارج از عرف و قانون است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اینکه بعضی دستگاه‌ها امر کارشناسی را به کانون ارجاع نمی‌دهند، گفت: بخش دولتی سلیقه‌ای اعمال نظر نکنند و جاهایی که نیازمند صدور رأی از نظر کارشناسی استفاده شود.
نیک اقبال گفت: انتظارات متقابلی بین کانون کارشناسان رسمی دادگستری و دستگاه‌ها وجود دارد و مسئولان موظفند مدارک و مستندات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: برخلاف کمبود اعتبارات مسئولان نسبت به پرداخت به موقع حق‌الزحمه کارشناسان اقدام کنند.
وی بیان کرد: مستندسازی در ادارات استان ضعیف و این امر موجب صادر شدن رای به نفع افراد حقیقی است.
نیک اقبال تصریح کرد: مدیران به جز در جایگاه روشنگری و شفاف سازی موضوع در امور کارشناسی دخالت نکنند.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود کانون در انتخاب کارشناسان باتجربه، توانمند دقت نظر داشته باشند و امر آموزش آنها را جدی دنبال کنند.
نیک اقبال گفت: اختلاف بین ادارات و پیمانکاران و بین کارفرمایان و پیمانکاران ابتدا در شورای فنی استان مطرح و سپس به مراجع قضایی ارجاع داده شود.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه شبه کارشناس ثابت برای ادارات تعیین نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار