درراستای کیفیت‌سنجی و کنترل بهداشت آب شرب، آزمایش‌های مختلفی ازجمله آزمون‌های شیمیایی، باکترولوژی، هتروتروف و کلرسنجی به صورت متناوب و پیوسته و بر اساس استانداردهای مشخص انجام می‌گیرد
کد خبر: ۱۱۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 25 October 2015
سیدیعقوب فرجی صبح امروز در جمع کارکنان و معاونین ستادی آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیت و کنترل کیفیت آب شرب شهرهای استان اظهار داشت: حفظ کیفیت و بهداشت آب همواره از اصلی‌ترین اولویت‌های آبفای شهری است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از فارس معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان افزود: درراستای کیفیت‌سنجی و کنترل بهداشت آب شرب، آزمایش‌های مختلفی ازجمله آزمون‌های شیمیایی، باکترولوژی، هتروتروف و کلرسنجی به صورت متناوب و پیوسته و بر اساس استانداردهای مشخص انجام می‌گیرد.


وی عنوان کرد: آزمون‌های شیمیایی و باکترولوژی فاضلاب از دیگر آزمون‌هایی است که در راستای کیفیت سنجی فاضلاب در واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه شرکت آبفای استان انجام می گیرد.

فرجی خاطرنشان کرد: در مدت سپری شده از سال جاری به منظور حفظ بهداشت بیش از 200 کیلومتر از شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان شستشو شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از شستشوی 13 هزار مترمکعب مخازن آب شرب شهرهای استان در شش ماه اخیر خبر داد و گفت: در همین مدت بیش از 50 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرهای استان شستشو و گندزدایی شده است.

وی با بیان اینکه واحد بهره‌برداری وکنترل کیفیت آب و فاضلاب استان با حساسیت ویژه نسبت به حفظ بهداشت و کنترل کیفیت آب شرب شهروندان انجام وظیفه می‌کند، یادآور شد: کیفیت آب علاوه بر اینکه در آبفای استان مورد بررسی و کنترل می‌شود توسط مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز کنترل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار