خانواده زهرا پدر از دست داده‌اند و بعد از سه سال آوارگی، روستای پشت چاه سادات محمودی را ترک و چند ماهی به روستای بیژگن در فاصله 30 کیلومتری شهر پاتاوه آمده‌اند.
کد خبر: ۵۲۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 23 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کهگیلویه و بویراحمد، مدت زیادی نمی‌گذرد که انتشار خبری دردناک در فضای رسانه‌ای استان دل همه ما را به درد آورد و آن هم خبر زندگی خانواده‌ای بی سرپرست و کودکانی یتیم به همراه مادر خود در زیر درختی بلوط و در گرما و سرمای طاقت فرسا بود.

آری ماجرای زهرا و برادران خردسالش و مادری که دست تنها باید این کودکان را بزرگ کند، داستانی که در آن باید یک چشم زهرا در انتظار کمک می بود و چشم دیگرش کورسوکنان مراقب دو برادر کوچکترش، زهرا پدر از دست داده و تمام چشم و امیدش به مادر است، مادری که از سر ناچاری تنها سایه بان درخت بلوطی را مامن و ماوای فرزندانش قرار داده بود.

این خبر هیجان و تکاپویی را در دل جهادگران دانشجویی انداخت که سال‌هاست طعم خدمت به محرومین و نیازمندان این استان را به دور از تعارف‌های مسؤولیتی و تجملات رفاه طلبی، چشیده‌اند.

خانواده زهرا پدر از دست داده‌اند و بعد از سه سال آوارگی، روستای پشت چاه سادات محمودی را ترک و چند ماهی به روستای بیژگن در فاصله 30 کیلومتری شهر پاتاوه آمده‌اند.

جهادگران بسیج دانشجویی استان و معاونت سازندگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد پس از مشاهده این وضعیت از نزدیک تصمیم به برگزاری اردویی جهادی و البته متفاوت برای کمک رسانی به این خانواده می‌شوند.

نتیجه کار دانشجویان جهادگر و بسیج دانشجویی امروز افتتاح منزلی بود که به واقع روح نشاط و شادابی را به زندگی زهرا و برادرانش تزریق کرد تا بتوانند مثل هم سن و سال های خود با آرامش زندگی کنند و به تحصیل خود ادامه دهند.

شهرام مهدوی‌مطلق مسؤول بسیج دانشجویی استان که صبح امروز برای افتتاح این خانه در منطقه سادات محمودی حضور داشت با بیان اینکه این خانه با همکاری خیرین محترم، مردم روستا و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت و تکمیل شد، بیان کرد: ارائه برنامه‌های بسیج دانشجویی استان در هفته بسیج را در این منطقه روستایی گذاشتیم که به برکت حضور بچه‌های جهادی دانشجویی منجر به خدمات‌رسانی به مردم منطقه شده است.

وی افزود: اعلام برنامه‌ها را در کنار مردم روستاها و محل خدمت‌رسانی جهادگران دانشجویی قرار دادیم چراکه قائل به این هستیم که اعلام برنامه‌ها از پشت میزهای مسؤولیتی دردی را دوا نمی‌کند.

مهدوی‌مطلق بیان کرد: این خانه نمونه‌ای از کارهای جهادی دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی است که به نمایندگی از 35 طرح دیگر در 22 روستای استان و با مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال و با همکاری خیرین و کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
سلام الحق والانصاف جای تشکر وقدردانی داره از متولی این امر ومسئولانی که واقعا دلسوزانه وبرای رضای خدا قدم برمی دارند ولی به اطلاع اقای مهدوی مطلق برسانم درشهرستان لنده این اردوی جهادی وکمکهای جهادی به صورت اختیاری وبه خانوادهای که فامیل ویا اشنا هستند کمک می شود ما روستای از توابع لنده سراغ داریم علی رغم که هنوز برق واب شرب وودرکل هیچ گونه امکانات اولیه دران وجود ندارند وخانه های این روستا با دیوارهای سنگرخشک چین وتیرکهای چوبی وسقف چوبی وکاهگلی که فک نکنم هیچ مسئولی حاضر شود یک شب دران خانه های چوبی بخوابدامکانات بهداشتی ووووو که خبری نیست دارند با هزاران مشقت تحمل می کنند ایا سزاوار نیست اردوی جهادی شهرستان لنده به این روستا عزیمت کنند واز نزدیک مشکلات مردم راببینند ودرصورت امکان کمک کنند .ولی ماها گاها می بینم که به خانواهای کمک شده که نیاز نداشته و فقط به واسطه اینکه فرزند خود در اردوی جهادی شهرستان نفوذ دارد وبه اندازه چندین خانواده از کمکهای اردوی جهادی بهرمند شدند .انتظار می رور از حضرت عالی این موضوع درشهرستان پیگیری فرمایید لازم به ذکر است اتفاقاتی عنوان شده به بخشدارمحترم موگرمون گفته شده است . ونام این روستای محروم روستای گروه کلات موگرمون می باشد بنا به صحت صحبتهای که دربالا شده انتظاررمیرود از نزدیک مشاهده فرمایید .
کاظم محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
به مسئولانی مثل جناب سرهنگ مهدوی هازیادنیازداریم بنده مهدوی راقبلامیشناسم باسواد کوچک نفس.مردم دار.نظم درکاروپاکدستی ازمشخصه های جناب سرهنگ مهدوی اندخداخیرشان دهدچراکه حس انساندوستانه ایشان باعث میشوددست به چنین اعمال خداپسندانه ای بزندهمیشه شعارش اینه که موی کوخ نشینان برایم باارزش تراززندگی درکنارکاخ نشینان است مهدوی مرددوست داشتنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار