کد خبر: ۵۱۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 03 November 2017
هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر مراودات بین‌المللی نسبت به سایر استان‌های کشور ممکن است آمار جالب توجهی نداشته باشد اما اتاق بازرگانی یاسوج چند سالی هست که بانی این کار شده و باید به مسؤولان اتاق تبریک گفت.

حضور سفرا و کارداران کشورهای دیگر در استان و شناختن استعدادها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد گامی مهم برای توسعه استان به خصوص در حوزه اقتصادی است.

هر چند که این کار تازه آغاز شده و تجربه زیادی نداریم اما با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان به خصوص در حوزه‌های گردشگری و گیاهان دارویی و همچنین آب و نفت می‌توان برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان امیدوار بود هر چند که مسوولان مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری تاکنون کوتاهی کرده و کار چندانی انجام نداده‌اند.

اما در خصوص حضور سفیر عمان در استان در چند روز اخیر صحبت‌های خوبی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یکی از شوراهای تخصصی اقتصادی در استان داشتیم.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص با بیان این که مراوده بین استان با سایر کشورها برای رشد سرمایه‌گذاری بسیار خوب است اظهار کرد: نباید این مراودات به گونه‌ای باشد که وقتی به آن کشورها سفر می‌کنیم تنها دلمان به مقایسه استان با آن‌ها خوش باشد و دائم در خیابان‌های آن‌ها بگوییم که آن‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند و ما چقدر عقب هستیم.

علی‌محمد احمدی افزود: اما در سفر آن‌ها به استان تنها نباید دلمان به این خوش باشد که آن‌ها را سی‌سخت و سایر مناطق زیبای استان برده‌ایم و به دنبال جذب سرمایه‌گذاری نباشیم.

به گزارش فارس، خلاصه کلام استاندار این است که باید از ظرفیت‌های این گونه ارتباطات استفاده کنیم و تنها به جزئیات نپردازیم بلکه از حضور آن‌ها در استان نهایت استفاده را ببریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار