صیانت از جنگل ها در دستور کار مسئولین

کد خبر: ۳۴۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 25 December 2016
نشست هم اندیشی صیانت از جنگلها به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این نشست بر اهمیت مسئله محیط زیست ،حفاظت از منابع طبیعی ،جنگلها و مراتع و اهمیت هماهنگی بین دستگاههای مختلف و متولی برای حفاظت از این عرصه ها تاکید کرد و گفت :جنگلها و مراتع به مثابه ریه های تنفسی محیطهای زندگی انسانها هستند که باید حرکت جدی برای صیانت از این سرمایه های بزرگ آغاز و دنبال شود.
بهشتی فرد با بیان اینکه برنامه های مختلفی در این هفته برگزار می شود افزود:تامین ،توزیع و غرس نهال با همکاری تشکلهای مردمی، برگزاری مانور یگان حفاظت و همیاران طبیعت ،تجلیل از خانواده های شهدای منابع طبیعی ،برگزاری شب شعر،مسابقات ورزشی،علمی و فرهنگی با موضوع حفاظت از منابع طبیعی و پیاده روی خانوادگی از جمله این برنامه ها است.
وی بهره گیری از ظرفیتهای رسانه به ویژه رسانه ملی ،علما و ائمه جمعه و مدارس و دانشگاهها برای فرهنگ سازی در عرصه های منابع طبیعی را از دیگر برنامه ها برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز جنگلها و مراتع را از سرمایه ها و ذخایر گرانبهای کشور و میراث نسلهای آینده در دستان نسلهای امروز دانست و گفت: همه وظیفه دارند برای صیانت و حفاظت از این عرصه ها بیش از پیش تلاش کنند.
گوهرگانی به نقش به سزای رسانه به ویژه رسانه ملی در فرهنگ سازی حفاظت از جنگلها و مراتع اشاره کرد و افزود: رسانه ملی باید با آگاه بخشی و تنویرافکار عمومی آحاد جامعه را برای حفاظت از این منابع ملی حساس کند.
وی خواستار بازنگری در اجرای احکام و رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی شد و گفت: مسئولان باید منابع طبیعی که مورد تصرف واقع شده را بدون قلع و قمع با همکاری دستگاه قضا و همکاری خود متصرفان درصورت تمکین به قانون دست افراد سودجو را ازمالکیت آنها قطع کنند.
گوهرگانی افزود : این سازمان آمادگی دارد برای جنگل کاری و فرهنگ سازی به منظور حفاظت از جنگلها و مراتع واجرای برنامه ها در این هفته منابع طبیعی را یاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار