رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده خواستار شد:

لزوم گسترش و حمایت ازسازمانهای مردم نهاد برای حمایت از محیط زیست

ذبیح الله محمدی:درجهت اشاعه برنامه های مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست از سازمانهای مردم نهادN.G.Oحمایت و درادامه کارخود آنان را هم سو با خودمیدانیم وآنان را به چشم همکاردرحوزه منابع طبیعی میدانیم .
کد خبر: ۳۰۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 04 October 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،اولین دیدار رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با حجت الاسلام سیدهدایت محمودی اصل امام جمعه این شهرستان بعد از استقلال این اداره صورت گرفت.

در این دیدار حجت الاسلام سیدهدایت محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تبریک به واسطه انتصاب و استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده اظهارکرد: حفاظت از انفال و ثروت های عمومی از مهمترین وظایف عموم مردم در قبال حفاظت از منابع ملی است.

وی افزود: یکی از بزرگترین مخاطراتی که امروزه منابع ملی و طبیعی را تهدید می کند بحث زمین خواری ها و تعرضات غیرقانونی به حریم طبیعت است که انتظار می رود در این خصوص برخرود قاطع صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: حفظ وحراست از منابع طبیعی و نگهداری آنها برای نسل های آینده باید به یک فرهنگ پایدار در جامعه تبدیل شود.
 لزوم گسترش و حمایت ازسازمانهای مردم نهاد برای حمایت از محیط زیست
وی تاکیدکرد: خدمات و زحمات کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست از جنگلها و مراتع به خصوص در زمان آتش سوزی ها قدردانی کرد.

ذبیح‌الله محمدی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری لنده در این دیدار گفت: تعامل وهمکاری مجموعه منابع طبیعی لنده با مردم وسایرنهادها مهمترین عامل درپیش برد اهداف است ویکی از مهمترین عوامل موفقیت برای پیاده کردن برنامه های منابع طبیعی همین تعامل و ارتباط است .

فرهنگ مهمترین مقوله درتوسعه همه زمینه های است که بشردرآن دخیل است

ذبیح الله محمدی گفت :فرهنگ ونهادینه کردن امورات فرهنگی مهمترین اقدام وفعالیتی است که می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد،هیچ قدرت بازدارنده ای برنده تروکارآمدترازفرهنگ نیست.ازاینرو حفاظت از عرصه های ملی وپوشش سبزطبیعت ، با اشاعه ی فرهنگ درست زیستن و بهره برداری اصولی در جهت توسعه پایدار باید نهادینه شودایشان دراین راستاحفاظت از انفال به خصوص منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست .
محمدی گفت مقوله فرهنگ و نهادینه کردن آن دربین جامعه مهم و در این راستا تریبون نماز جمعه یکی از مهمترین مراکز اشاعه فرهنگ منابع طبیعی است.
گسترش وحمایت ازسازمانهای مردم نهاد
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت :درجهت اشاعه برنامه های مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست از سازمانهای مردم نهادN.G.Oحمایت و درادامه کارخود آنان را هم سو با خودمیدانیم وآنان را به چشم همکاردرحوزه منابع طبیعی میدانیم .

پوشش سبز طبیعت وتوسعه اشتغال با کشت و توسعه گیاهان دارویی
محمدی یکی دیگر برنامه های منابع طبیعی لنده را کشت و توسعه گیاهان دارویی دانست ودراین راستا گفت :با کشت گیاهان دارویی هم به سبز شدن طبیعت میرسیم وهم گامی در جهت معیشت واشتغال مردم منطقه خواهیم برداشت ازینرو برای پیش برد و عملی کردن این امرمهم پیگیریهای لازم را در دستور کار خود خواهیم داشت.
لزوم گسترش و حمایت ازسازمانهای مردم نهاد برای حمایت از محیط زیست
لزوم گسترش و حمایت ازسازمانهای مردم نهاد برای حمایت از محیط زیست 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار