دومین دانشگاه دولتی استان راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دومین مرکز آموزش عالی در کهگیلویه و بویراحمد راه­ اندازی می شودو گام بلندی برای عدالت در زمینه ­ی توسعه علمی و پایدار استان برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 16 February 2016
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در پی انتشار خبر استقلال دانشکده­ های نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام، محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج به تشریح چرایی و چگونگی این مسئله پرداخت.
رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص هدف از استقلال این دو دانشکده اظهار داشت: با یک نگاه
اجمالی به استانهای برخوردار و توسعه یافته علمی در می یابیم که دانشگاه­های «مادر» این استان­ها به دانشگاه­های بین المللی تبدیل شده­ و در اکثر شهرستان­های آنها دانشگاه­های دولتی مستقل و حتی چندین مجتمع آموزش عالی راه­ اندازی شده است.
رحیمی افزود: متأسفانه در سال­های گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد که می­توانست در حال حاضر از چندین دانشگاه و مجتمع آموزش عالی برخوردار و بهره­ مند باشد مورد غفلت و بی­ توجهی قرار گرفته است .
وی بیان کرد: در چند سال اخیر با رایزنی و ارائه طرح­های توجیهی و جلسات متعدد و بازدیدهای کارشناسانی که در دانشگاه یاسوج صورت گرفت و جلسات فشرده ­ای که با وزرای وقت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین حمایت و پشتیبانی مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهاد دولت انجام شد بالاخره به نتیجه رسید تا بعد از دانشگاه یاسوج دومین مرکز آموزش عالی استان راه­ اندازی شود و گام بلندی برای عدالت در زمینه ­ی توسعه علمی و پایدار استان برداشته شود.
رئیس بزرگترین دانشگاه استان تصریح کرد: این فرایند پس از جلسات کارشناسی در سطوح شورای دانشگاه، هیأت رئیسه و هیأت امنا بالاخره به شورای گسترش آموزش عالی که در حال حاضر سیاست عدم گسترش را در دستور کار دارد منعکس و نهایتاً به همت همه عزیزان و تلاش­گران و حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی با راه ­اندازی دومین مرکز آموزش عالی استان وابسته به وزارت علوم صادر شد تا حقوق عقب افتاده استان در عرصه علمی به آنها واگذار شود.
رحیمی اظهار کرد: تأکید اصلی در این طرح، زمینه­ سازی راه­ اندازی دومین دانشگاه دولتی در استان است که در مرحله اول با ادغام دو دانشکده نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام و راه ­اندازی مجتمع آموزش عالی استان محقق می­شود و در مرحله بعد با رشد این مجتمع دومین دانشگاه دولتی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسماً شروع به فعالیت می نماید.
این مقام مسئول گفت: دانشگاه یاسوج در تمام این مراحل به عنوان پشتیبان، در کنار آن مجتمع خواهد بود و تا استقلال کامل و خودکفا شدن مجتمع سرویس­های علمی و اداری لازم را دریغ نخواهد کرد چرا که عزم ما برای تشکیل این دانشگاه جزم است و به آینده علمی و پژوهشی استان و نقش آفرینی دانشگاه­های استان در صحنه علمی کشور بسیار امیدواریم و در این راه از همه مسئولین ارشد استانی و کشوری تقاضای همکاری و مساعدت در راستای محرومیت زدایی علمی و توسعه ­ای استان را داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار