معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: رده سنی بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان 14 تا 40 سال بوده و زنگ خطر جدی است.
کد خبر: ۸۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 03 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از کهگیلویه، لطف‌الله افروشته امروز در نشست شورای سلامت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روستاها و شهر دهدشت را نگران کننده خواند و اظهار داشت: قرنطینه روستاهای آلوده به منظور جلوگیری از سرایت ویروس لازم است انجام شود در غیر این صورت مشکل بزرگتری در پیش خواهیم داشت.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: 14 بازرس بهداشت محیط روستاها را بازرسی می‌کنند.
افروشته با بیان اینکه همه جامعه آماری شهرستان تاکنون دو بار غربالگیری شده است، از آغاز مرحله سوم طرح غربالگیری خبر داد.
وی افزایش نمونه‌گیری هدفمند و بیماریابی را از دلایل بالا رفتن آمار کرونا در شهرستان دانست و تصریح کرد: به رغم بالا بودن آمار شهرستان اما نسبت به برخی شهرستان‌های استان کهگیلویه وضعیت مطلوبی دارد.
این مسؤول رده سنی مبتلایان شهرستان را 14 تا 40 سال دانست و با بیان اینکه اکثر بیماران جوان و توصیه‌ناپذیرند، گفت: میانگین سنی افراد درگیر بیماری یک زنگ خطر است.
افروشته افزود: تعدادی از مبتلایان با علائم بویایی و چشایی به مراکز درمان مراجعه می‌کنند و نتیجه تست آنها مثبت اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه در نمونه‌گیری هدفمند بیماری را در لایه پنهان می‌شناسیم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اضافه کرد: همه افرادی که نتیجه تست انها مثبت اعلام شده با همه محدودیت‌ها و گاها با اجبار به نقاهتگاه منتقل می‌کنیم.
افروشته سختی‌های مقابله با سرایت بیماری را یادآور شد و گفت: در خانواده‌ای که تست نفر اول مثبت است توصیه علمی بر قرنطینه خانواده است و در صورت داشتن علایم از انها تست گرفته می‌شود اما در شهرستان چنین خانواده‌ای همه اعضای خانواده که تماس مستمر با یکدیگر دارند نمونه‌گیری می‌شوند.
وی برگزاری مجالس عروسی و مراسم عزاداری را از بیشترین عوامل تاثیرگذار در انتقال ویروس دانست و گفت: با توجه به افزایش مراودات در روستاها قرنطینه باید دقیق و سخت‌گیرانه اعمال شود.
افروشته گفت: توزیع اقلام رمضان و شب بازار خطر و تهدید در انتقال ویروس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار