کد خبر: ۶۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹ 23 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی کشور در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه گذاری و تامین منابع ارزی حدود 9میلیارد دلاری این بانک در سال گذشته برای رونق تولید بویژه در حوزه کشاورزی خبر داد.

مرتضی شهیدزاده افزود: این در حالی است که بیش از95 درصد تسهیلات و منابع ریالی مربوط به بخش کشاورزی نیز از طریق این بانک تامین می شود.

وی بدون به اشاره به آماری با بیان اینکه بانک کشاورزی در سال گذشته بیش از 95درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی را به کشاورزان و متقاضیان پرداخت کرده است، افزود: سهم سایر بانک ها تنها پنج درصد بود.

شهیدزاده یکی از راهبردهای مهم بانک کشاورزی را تسهیل در روند سرمایه گذاری و رونق تولیدات داخلی و نیز اجرای سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این بانک با استفاده از نهادسازی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به دنبال ایجاد ارزش افزوده ،توسعه و افزایش تولید محصولات ارگانیک و تقویت زنجیره تولید است.

شهیدزاده تعداد شعب بانک کشاورزی را در سطح کشور بیش از دو هزار شعبه ذکر کرد و افزود: مشتری مداری، توجه به سرمایه انسانی و ارتقا سطح فناوری از دیگر برنامه های راهبردی درتوسعه فرایند خدمات در بانک کشاورزی است.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از خدمات بانک کشاورزی در این استان گفت: سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بدون منابع بانک‌ها غیرممکن است.
حسن نوروزی اظهار کرد: برای اینکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را در استان خودمان عملیاتی شود ابتدا باید از بخش کشاورزی آغاز کنیم.

وی گفت: در سال‌های اخیر هم بیش از همیشه به این بخش اهمیت و بها داده‌ایم و در دولت تدبیر و امید بر این باوریم که محور توسعه استان ما بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه کشورهایی که امروزه در دنیا نام پیشرفت به خود گرفته‌اند توسعه را از بخش کشاورزی شروع کرده‌اند و اکنون پس از پشت سر گذاشتن دوران گذار، در بخش‌های دیگر سرآمد شده‌اند.

این مسئول با بیان این که در نظریه پایه توسعه استان در بخش کشاورزی اولویت‌هایی قائل شده‌ایم، گفت: در طرح پایه توسعه استان در بخش کشاورزی بیشتر روی زراعت، باغداری، شیلات و گیاهان دارویی تکیه کرده‌ایم و برنامه‌های ما حول این چند موضوع مهم و اولویت‌دار است.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و توسعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند منابع بانکی است، افزود: اگر قرار است کشاورزی رونق پیدا کند بدون منابع بانک‌ها در استان کاری از پیش نخواهیم برد.

نوروزی گفت: به‌دلیل نبود نقدینگی کافی در استان برای توسعه باید بانک‌محور باشیم و در این راستا برای توسعه بخش کشاورزی که اساس توسعه استان است بانک کشاورزی باید ورود پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های بانک کشاورزی در این استان برای توسعه کشاورزی خاطرنشان کرد: باید بانک کشاورزی سهم عمده‌ای در شکوفایی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک به بخش کشاورزی داشته است.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: بانک کشاورزی مکمل و بهترین پشتوانه مالی در جهت رونق و توسعه این بخش مهم اقتصادی است.

جعفر گوهرگانی افزود: سال گذشته با همت و تلاش مجموعه شعب بانک کشاورزی در شهرستان های مختلف استان بیش از 230 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق توسعه ملی به کشاورزان و سرمایه گذاران این بخش پرداخت شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این میزان نیز حدود 40 میلیارد ریال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شد.

وی از خرید بیش از 45 هزار تن گندم مازاد بر کشاورزان در سالجاری خبر داد و گفت: از این میزان حدود 12 هزار تن گندم بذری و گواهی شده بود.

گوهرگانی اظهار کرد: تاکنون بیش از 370 میلیارد ریال بابت خرید این میزان گندم به کشاورزان از طریق بانک کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال های 90 و 91 با وجود میانگین بارش سالانه بیش از 550 میلیمتری، میزان خرید گندم مازاد بر کشاورزان در استان حدود 20 هزار تن بود در حالی که امسال با وجود بروز خشکسالی ، کمبود محسوس بارش ها و پراکنش نامناسب تاکنون این میزان به حدود 46 هزار تن رسیده است.

گفتنی است در این آیین الله داد محمدی به عنوان مدیرعامل جدید بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات الماس مجیدی مدیرعامل پیشین این بانک تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار