آیت الله ملک حسینی در مراسم بزرگداشت 9 دی در یاسوج:
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد : بصیرت به معنای شکوفا کردن ظرفیت جامعه است و به معنی اختیار را در دست ولی رحمانی گذاشتن است و فرد در اوج بصیرت هیچ گاه اختیار خود را ذر اختیار شیطان قرار نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۵۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 29 December 2016
مراسم 9 دی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اقشار مختلف مردم و حضور گسترده ی مسئولین اجرایی و قضائی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنران این مراسم ، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بود که در بخشی از صحبت هایش به فتنه های جدید اشاره کرد و گفت : باید چشم این فتنه‌ها را هم کور کرد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و دچار فتنه‌‌های دیگر نشویم.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهارات خود با بیان این که حضور مردم در 9 دی سال 88 حیرت‌انگیز بود خاطرنشان کرد:  مردم با تمام وجود آمدند تا از انقلاب خود دفاع کنند چرا که مردم توهین به مرجع و مقدسات خود و مقدس‌ترین مقدسات خود یعنی حسین‌بن‌علی را بر نمی‌تابند.
 
 برخی افراد سیاستمدار نبودند/رسانه ها فقط به تحلیل انتصاب افراد نپردازند + تصاویر

وی با بیان اینکه عدم بصیرت دینی موجب ایجاد عاشورا و کربلا بود تصریح کرد: اتفاقی که در خلافت رقم خورد تنها بی‌بصیرتی سیاسی نبود بلکه بی‌بصیرتی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم بود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در همه حوزه‌ها باید بصیرت وجود داشته باشد گفت: باید در همه زمین‌ها از جمله در سیاست هم بصیرت وجود داشته باشد.

وی با بیان این که نباید اجازه دهیم جامعه در زیر لگد فتنه‌های سیاسی جامعه لگدمال شود افزود: بصیرت اخلاقی از مهم‌ترین بصیرت‌ها است که انسان دارای بصیرت اخلاقی مدافع آلودگی‌های اخلاقی در جامعه است و اجازه نمی‌دهد بی عفتی‌ها در جامعه زمینه‌ساز فتنه‌های اجتماعی شود.

ملک‌حسینی بیان کرد: انسان بصیر و دارای بصیرت اخلاقی بدحجابی را بر نمی‌تابد و ابتذال را در فرهنگ نمی‌پذیرد و در مقابل فتنه‌های فرهنگی بصیرت دارد.

ملک‌حسینی در ادامه با بیان این که باید از فتنه‌های اخلاقی عبور کرد افزود: مبتلا به فتنه‌های اجتماعی هستیم که باید 9 دی دیگری برای عبور از این فتنه‌های اخلاقی و اجتماعی خلق کنیم.

وی با بیان این که باید درایت اجتماعی داشته باشیم افزود: باید حرمت‌ها را محفوظ نگه داریم تا مبتلا به فتنه‌های اجتماعی نشویم و باید 9 دی‌های دیگری بیآفرینیم تا منجر به فتنه‌های سیاسی نشود.
ملک‌حسینی در ادامه با بیان برخی از مشکلاتی که فتنه‌های اخلاقی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: باید چشم این فتنه‌ها را هم کور کرد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و دچار فتنه‌‌های دیگر نشویم.

وی با اشاره به فتنه‌های اقتصادی گفت: وقتی کارخانه‌ها تعطیل شوند و بیکاری زیاد می‌شود فتنه ایجاد می‌شود همان‌گونه که لشکر بیکاران در فتنه 88 راه افتادند.

ملک‌حسینی خطاب به مسؤولان گفت: اگر تلاش نکنیم و مشکلات را حل نکنیم روزگار سختی در انتظار ماست که از فتنه اقتصادی نشات می‌گیرد همچنان که حقوق‌های نجومی فتنه اقتصادی است.

وی با بیان این که فتنه اقتصادی و مبارزه با آن این نبود که پول‌ها را پس گرفتیم تصریح کرد: باید قانون‌ها را در این زمینه تغییر داد تا شاهد چنین موضوعات زشتی در جامعه نباشیم.

وی پیگیری نکردن گیرندگان وام‌های سنگین و دنبال کردن وام‌های سبک را شکل فتنه اقتصادی دانست و گفت: ریشه‌ها را باید پیدا کرد که ربا یکی از ریشه‌های آن است.

برخی سیاستمدار نبودند

ملک‌حسینی در ادامه اظهارات خود در جمع مردم شهر یاسوج با بیان اینکه هر که در فتنه حرکت کند بیشتر دور از واقعیت می‌شود تصریح کرد: مقام معظم رهبری به خوبی در آن دوره فرمودند که برخی‌ها سیاستمدار نیستند چرا که تفسیری برای آینده خود نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بصیرت به معنای شکوفا کردن ظرفیت جامعه است و به معنی اختیار را در دست ولی رحمانی گذاشتن است و فرد در اوج بصیرت هیچ گاه اختیار خود را ذر اختیار شیطان قرار نمی‌دهد.

 

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه که انسان اختیار خود را نباید در دست دشمن بگذارد تصریح کرد: وقتی اختیار خود را در دست رسانه‌های بیگانه قرار می‌دهند به معنی این است که اختیار خود را در دست شیطان قرار می‌دهند.

رسانه ها فقط به تحلیل انتصابات نپردازند
ملک‌حسینی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در زمینه برجام آنکه موافق دولت بود برجام را خوب و آنکه دولت را قبول نداشت مخالف برجام بود که نباید این گونه فکر کنیم و موضوعی به مانند برجام را این گونه ببینیم.

وی با انتقاد از اینکه در رسانه‌ها نباید به جای تبیین اقتصاد مقاومتی تنها در مورد انتصاب افراد به مناصب خبر و تحلیل نوشته شود تصریح کرد: از خداوند می‌خواهیم که در هر عرصه‌ای به ما بصیرت عطا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار