زنگ تنش آبی در برخی از شهرستان‌ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به صدا در آمد و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست مدیریت بحران برای حل این چالش برنامه ریزی و بر ضرورت مدیریت مصرف آب با همکاری و مشارکت جدی شهروندان نیز تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ 02 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بهمیی در جلسه مدیریت بحران با اشاره به تجمع تعداد زیادی از روستای این شهرستان در محل فرمانداری به دلیل نبود آب آشامیدنی گفت: روستا‌های سیاهشیر، اسلام آباد، بابا احمد، سرآسیاب، برم الوان و دیگر روستا‌ها با تش آبی زیادی مواجه هستد.

علی محمدی بیان کرد: روزانه این روستا‌ها به دلیل نبود آب آشامیدنی با تجمع در محل فرمانداری خواستار توجه جدی به این مسئله هستند.

وی بر همکاری آب و فاضلاب در بررسی این مشکل تاکید کرد و گفت: بخش زیادی از مشکل تنش آبی در این شهرستان به دلیل فرسودگی لوله‌ها است.

محمدی تصریح کرد: با گرمی هوا و فصل تابستان تنش آبی در این شهرستان بیشتر نمایان خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه معضل قطعی‌های مکرر آب آشامیدنی در شهر یاسوج و حومه در این استان گفت: با توجه به مشکل قطعی آب در روستا‌های شهرستان بهمئی در فصل تابستان تنش آبی سختی خواهیم داشت.

محمد علی روستا هدررفت و جاری شدن آب شرب در کوچه و خیابان‌های شهر‌های مختلف استان را یک معضل دانست و بیان کرد: استفاده از آب آشامیدنی برای مزارع کشاورزی در بیشتر روستا‌ها تنش آبی را بیشتر می‌کنند.

وی بر همکاری آب و فاضلاب در جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: باید با حضور مستمر در روستا‌ها با افرادی که از آب آشامیدنی برای کشاورزی استفاده می‌کنند برخورد قانونی و انشعاب جمع آوری شود.

روستا نسخه شفا بخش جلوگیری از هدر رفت و تنش آبی در کهگیلویه وبویراحمد را گرانتر شدن میزان آب‌های مشترکان دانست و گفت: با افزایش قیمت آب‌بها می‌توان نسبت به مدیریت صحیح آب برنامه ریزی بهتری انجام داد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طی بازدید‌های مکرر از طرح‌های عمرانی در روستا‌ها استفاده غیر مجاز از آب آشامیدی برای آبیاری مزارع کشاورزی و صیفی جات مشاهده شد.

روستا فرهنگ سازی مدریت مصرف آب در این استان را نیازمند همکاری همه نهاد‌ها دانست و گفت: برای مقابله با تنش آبی باید از بسیج امکانات در کنار فرهنگ سازی به نحو احسن استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار