استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع تنش آبی باشت با اعتبار سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در دست اجراست و هم اکنون عملیات حفر چاه برای حل مشکل کم آبی در این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ 02 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمد زاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرستان باشت افزود : با اختصاص این میزان اعتبار مشکل تنش آبی شهر باشت برطرف خواهد شد.

‌وی بیان کرد: در این طرح بیش از ۹ حلقه چاه احداث خواهد شد.

احمد زاده تصریح کرد: با اجرای این طرح روستاهای کمربندی از آب آشامیدنی سالم برخوردار و برای نخستین بار مشکل تنش آبی۸۰ ساله باشت حل خواهد شد.

وی ابراز کرد: هم اکنون مشکل تنش آبی در این شهرستان بویژه مناطق درک، شاهبرام، شادگان، لار، تلچگاه وجود دارد و در سال ۱۴۰۱ مطالعاتی برای تامین آب پایدار این مناطق انجام شد.

عملیات رفع تنش آبی باشت با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در دست اجراست

احمد زاده ادامه داد: این منطقه دارای بهترین شرایط آب است بطوری که EC (شوری) آب در این منطقه ۲۵۰ میکرو موس می باشد در حالی که شوری آب سد کوثر یکهزار میکرو موس است.

وی گفت: هم اکنون ۲ حقله چاه ۱۸۰ متری در این منطقه در حال ساخت می باشد که در عمق ۱۰۰ متری به اّب رسیده است.

احمد زاده اظهار کرد: پنج هزار میلیارد دیگر برای شبکه عملیات گذاری این طرح آبی نیاز است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح آبرسانی آب برای جمعیت ۸۰ هزار نفر در دوره ۵۰ ساله پیش بینی خواهد شد.

فرماندار باشت گفت: طرح جامع تامین آب شرب شهر باشت و روستاهای اطراف آن یکی از مهمترین طرح های دولت است که با تلاش استاندار و دیگر مسئولان مربوطه کلید خورد و هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

عملیات رفع تنش آبی باشت با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در دست اجراست

نادر گرامی ابراز کرد: با تکمیل این طرح آبی، آب پایدار شهر باشت و روستاهای اطراف تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تامین آب شرب شهر باشت ۲ حلقه چاه آهکی به عمق ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر در سنوات گذشته حفر شده و همچنین در دولت سیزدهم اعتبار مورد نیاز برای حفر ۲ حلقه چاه دیگر در نظر گرفته شد.

گرامی ادامه داد: عملیات این ۲ حلقه چاه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال آغاز شده و این طرح پس از حفاری از سوی امور آب برای تجهیز، عملیات لوله گذاری، شبکه خط لوله و ساخت مخازن آب در اختیار شرکت آب فاضلاب قزار خواهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار